Viral Friday week 47/2017: adrealineshots, extreme kampvuren en de #HeathrowBears zijn terug

24 november 2017, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: adrealineshots, extreme kampvuren en de beren zijn terug.

1. Apple | Holiday Sway

722.206 views

In het kader van de feestdagen adverteert Apple het kerstgevoel. We zien een vrouw met oordopjes in die zichzelf ineens in een andere wereld waant waar ze al dansend over straat gaat. In de echte wereld danst ze een man tegen het lijf. Samen stappen ze in de andere wereld en dansen ze even alsof het hun laatste dag is. ‘Move someone this holiday’, is de boodschap die inmiddels al door ruim 722.000 mensen is gezien. En dat in één dag!

2. Porsche | The E-JOLT

347.367 views

Koffie. Het is het bruine goud waarvan een gigantisch deel van de werelbevolking afhankelijk is om enigszins te functioneren in de ochtenduren. De Duitse sportautofabrikant Porsche denk echter dat adrenaline net zo goed werkt als een shot cafeïne. Daarom verraste Porsche nietsvermoedende koffiebarbezoekers met een ongebruikelijk aanbod. Ze moesten zelfs voorwaarden ondertekenen dat ze de risico’s wilden aanvaarden. Een paar dappere klanten gingen in op het aanbod en werden getrakteerd op een E-JOLT. Een circuitrit met de nieuwe 650pk(!) sterke Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Het resultaat is goed voor meer dan 347.000 views en een productieve ochtend voor de dappere klanten.

3. Bud Light | Pit of Misery

41.918 views

Als Budweiser net zoveel tijd zou steken in het brouwen van hun bier als het steekt in het creëren van de reclamespotjes, dan zou het bier veel beter smaken. Het merk komt weer met een humoristische video waarin we zien dat een man met een six-pack ‘bier’ zijn rentree maakt in ‘The Pot of Misery’ waaruit hij eerder was ontsnapt. Zijn medegevangenen zijn stom verbaasd dat hij louter de deur uit is gegaan om bier te gaan halen. De video moet de indruk wekken dat uit gevangenschap ontsnappen en weer terug te keren, de moeite waard is om Bud Light te halen. Ruim 41.000 mensen hebben de video al gezien in 24 uur tijd.

4. Heathrow | #HeathrowBears

34.073 views

Londen Heathrow Airport laat, net als in hun eerste commercial, Edward beer en Doris beer weer schitteren in de hoofdrol. In hun nieuwe, tranentrekkende korte kerstfilm nemen zij je mee op een twee minuten durende ‘trip down memory lane’ en laten ze je zien hoe de twee beren elkaar voor het eerst hebben ontmoet. Onhandige Edward vergeet zijn jas in het vliegtuig en stewardess Doris geeft hem de jas weer terug. Het kan bijna niet anders dat deze zoetsappige commercial kan rekenen op duizenden views. Geniet!

5. Old Spice | Ye Olde Exploding Yule Log

33.664 views

Er is geen beter kampvuur dan een echt kampvuur, maar binnen kan dat helaas niet. Als je dan toch per se rond een kampvuur wil zitten, dan zul je genoegen moeten nemen met een virtueel kampvuur (Yule Log). Gelukkig heeft Old Spice de perfecte video voor jouw Yule Log gemaakt. Wel helemaal in de stijl van Old Spice – over de top, onzinnige, ontploffende, schreeuwend -, maar vooral een hilarische video met een hoofdrol voor acteur Terry Crews. Goed voor ruim 33.000 views!

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!