Viral Friday Week 41/2015: Emirates, Pepsi en Lexus

9 oktober 2015, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Emirates, Pepsi en Lexus. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Emirates A380 featuring Jennifer Aniston

De lijfspreuk – het gaat niet om de bestemming maar om de reis – krijgt in deze hit van luchtvaartmaatschappij Emirates een geheel nieuwe betekenis. Als je eenmaal de luxe gewend bent van het vliegen in een Emirates A380 toestel, kan je makkelijk vergeten hoe het ook alweer was om te vliegen met andere luchtvaartmaatschappijen. In de video schrikt Jennifer Aniston wakker na een nachtmerrie waarin zij in een vliegtuig zat zonder luxe bed, douche en bar.

Met meer dan 2,4 miljoen views in een week tijd kunnen we veronderstellen dat de gastrol van deze gerenommeerde actrice en de leuke insteek van het plot van de video een groot aandeel hebben gehad in het succes. Enjoy!

2. The Future is Now | Back to the Future Part II | Pepsi Perfect

Marty McFly beloofde ons heel wat mooie dingen in de klassieker Back to the Future II. Vliegende auto’s en Hoverboards domineren tot op heden helaas nog niet het straatbeeld, maar de fles Pepsi uit de film komt 21 oktober 2015 wel als Limited Edition op de markt. Jaren na dato weet Pepsi nog steeds een slaatje te slaan van de product placement uit deze cult film. Natuurlijk hoort hier een video in stijl bij om optimaal van het momentum gebruik te kunnen maken. De video is niet heel spectaculair, maar Pepsi lift slim mee op de relevantie en populariteit van de film.

De video is al meer dan 1 miljoen keer bekeken op YouTube.

3. This Unicorn Changed the Way I Poop – #SquattyPotty

Een shitty video voor een schijt product. Het product is even absurd als de video. De video is hilarisch en over de top en misschien wel het belangrijkst… er zit een unicorn in. Het internet houdt van bizarre filmpjes en Squatty Potty heeft dat begrepen. De video is in korte tijd al bijna 600.000 keer bekeken.

4. Extra Gum: The Story of Sarah & Juan

Deze video is even zoetsappig als de kauwgom van Extra Gum zelf. De video heeft niet heel veel ingrediënten voor een viral, maar blijkbaar moeten we niet de kracht en populariteit van een liefdesverhaal onderschatten. De video werd al meer dan 380.000 keer bekeken.

5. Lexus – The Origami Inspired Car Revealed

In een wereld waarin automerken steeds meer nadruk leggen op het design van hun auto’s is het moeilijk om de aandacht te genereren voor de introductie van een nieuw model. Lexus gooit het met deze video over een andere boeg. Voor de verandering zien we geen over-geproduceerde beelden van uitgestrekte wegen door weelderig landschap waarop de rijeigenschappen van een nieuwe auto vertoond worden. Nee, Lexus verbaasd ons met een prachtige van karton vervaardigde replica van de nieuwe IS Sedan. De carrosserie, het interieur en zelfs de wielen zijn vervaardigd van karton en geven een unieke kijk op de schoonheid van het ontwerp van dit nieuwe model. In een week tijd passeerde de view-counter 100.000 views en de teller zal voorlopig nog wel door lopen.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!