Viral Friday week 4/2018: Burger King legt netneutraliteit uit en dierenasiel adopteert Spotify

Viral Friday week 4/2018: Burger King legt netneutraliteit uit en dierenasiel adopteert Spotify
, Mindshare

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Burger King, KFC, United Airlines, Samsung en Tierschutzverein Muenchen.

1. Burger King: Whopper Neutrality

1.025.101 views

We trappen de Viral Friday af met een video van de Amerikaanse fastfoodketen Burger King die meer dan één miljoen views in een week tijd scoorde. In de video ‘Whopper Neutrality’ zien we hoe Burger King de draak steekt met de discussie die afgelopen weken in Amerika oplaaide over netneutraliteit. Het is een erg ingewikkelde term die betrekking heeft op internetproviders die verschillende tarieven rekenen voor internetgebruik op basis van down- en uploadsnelheid. Burger King draagt een steentje bij met hun Whopper om te verduidelijken waar alle ophef over gaat. En het resultaat is uiterst doeltreffend. Enjoy!

2. ​KFC: Welcome to the Comfort Zone

424.501 views

Stel ons alsjeblieft geen vragen over deze film van KFC want wij hebben de antwoorden ook niet. In deze minifilm van ruim negen minuten wordt op hypnotische wijze verteld over de ‘Pot Pie’ van Colonel Sanders, de oprichter van Kentucky Fried Chicken. Niemand vroeg KFC om een uitweiding over het gerecht, maar ze hebben besloten het toch te doen, negen minuten lang. We zien de meest psychedelic mindfuck om je in hogere sferen te brengen zonder het gebruik van drugs. Een willekeurig verhaal wordt in een zachte stem op de achtergrond verteld om de hypnose te completeren. Ons advies is om niet het hele filmpje uit te kijken. Tenzij je de tijd hebt en de effecten van LSD geweldig vindt. Ruim 400.000 mensen hebben de spot al bekeken in de afgelopen week.

3. United Airlines: Team United To South Korea!

279.079 views

Met nog zo’n honderd dagen te gaan tot de openingsceremonie van de Winterspelen kondigt United Airlines, de officiële luchtvaartmaatschappij van het Olympisch team van de Verenigde Staten, de line-up van de atleten aan die de VS zullen vertegenwoordigen tijdens de Olympische en Paralympische Spelen in Zuid-Korea. Zij belichamen de kernwaarden van United: samen vliegen en als één verenigd team werken aan succes. De atleten worden in de nieuwe commercial neergezet als echte superhelden. Nu al goed voor meer dan 270.000 views.

4. Samsung: Performance that endures

60.245 views

De computernerds onder ons hoeven we niet uit te leggen wat de voordelen zijn van SSD met V-NAND technologie. Samsung maakte echter deze illustratieve video om iedereen bij wie geen belletje gaat rinkelen als ze deze termen horen op de hoogte te brengen van de mogelijkheden. De productie is over de top en zal zeker flink wat werkgeheugen gekost hebben om te produceren. Het resultaat is daarentegen wel goed voor meer dan 60.000 views in een week tijd.

5. Tierschutzverein Muenchen: Adoptify

3.030 views

Dierenasiel ‘Tierschutzverein Muenchen’ in Duitsland heeft een hele ludieke manier bedacht om het adopteren van asielhonden een handje te helpen. De opvang heeft de hulp ingeschakeld van Spotify en is derhalve op Adoptify gekomen, een manier om baasje en hond te koppelen op basis van muziekpreferenties. In de spot zien we de hond Ray zich vermaken op de beat van elektronische muziek. Het asiel in kwestie en Spotify vragen zich af of jij ook warm wordt van beats per minute. Ray ook en dus is er wellicht een klik tussen jou en de te adopteren hond. Om je hart helemaal te doen smelten, geeft Ray je nog een knipoog. Leuk gevonden. Ruim 3.000 keer bekeken in een week.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.