Viral Friday Week 32/2014: Adidas, Toyota & Foot Locker

8 augustus 2014, 13:35

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Adidas, Toyota & Foot Locker. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

#ShareaCoke with the McGillicuddys

Hoe kan je op een creatieve wijze vertellen dat je in blijde verwachting bent? Zo dus! Deze video is niet officieel afkomstig van Coca Cola, maar haakt wel in op de #ShareACoke campagne van het frisdrankmerk. De video is afkomstig van een vlogger die op Youtube een show heeft over films; ThePatandDreShow. Hoewel de video niet officieel van Coca Cola is, zal de frisdrankenmagnaat toch in z’n handjes wrijven. Met bijna 3 miljoen views in een kleine week heeft het merk toch een mooi stukje free publicity gescoord.

Foot Locker – Short Memory Pt. 1 feat. James Harden and Charles Barkley

Legendarische atleten en sportschoenen zijn onlosmakelijk verbonden. Foot Locker weet dit en werkt met deze viral hit aan de sportlegendes van de toekomst. Want hoe word je nu een sportheld? NBA-icoon Charles Barkley legt het NBA-ster James Harden nog één keer uit. Zijn advies gaat nu als lopend vuurtje het internet over. Met bijna 2 miljoen views is deze (niet heel spannende) Foot Locker-productie goed voor een tweede plaats in deze Viral Friday.

LEO MESSI – Back in Barcelona – adidas Football

Lionel Messi is back in Barcelona! En hoe!? Na het fantastische WK kunnen we binnenkort weer genieten van het tikkie-tak voetbal van FC Barcelona. Maar niet voordat Messi zijn oude WK schoentjes inruilt voor een paar nieuwe kanariegele Adizero f540. Met zijn snelle dribbels, de ‘special effects’ en heerlijke beat, die helaas niet te vinden is met Shazam, zorgt hij binnen 3 dagen voor meer dan 1,4 miljoen views. Het voetbalseizoen is officieel begonnen; de tussenstand: 1-0 voor team Adidas!

FACIAL FITNESS PAO

Klik op play en houd je vast, want als je deze viral hit ziet, val je bijna van je stoel van verbazing. Het is bekend dat Cristiano Ronaldo een voetballende ijdeltuit is, maar het verbaast ons wel dat hij zijn knappe kop leent om een fitnessapparaat voor gezichten te promoten. In ieder geval scoort FACIAL FITNESS PAO met deze video in een week tijd meer dan 1,5 miljoen views!

Swagger Wagon ft. Busta Rhymes | 2015 Toyota Sienna

The Sw-Sw-Sw-Swagger Wagon, oftewel de Toyota 2015 Sienna, krijgt ook een plekje in deze Viral Friday. Toyota probeert bijna een viral te forceren door hun nieuwe auto te promoten met een rap video die al bijna een miljoen views heeft in een week tijd. Als kers op de taart maakt rapper Busta Rhymes een optreden in de commercial om het enige geloofwaardigheid te geven. Ondanks het lekkere deuntje in de video zien sommige mensen de reclame als racistisch. Hoe dan ook, na het succes van hun eerste hit in 2010 zijn wij benieuwd hoeveel views Busta Rhymas gaat krijgen.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!