Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: de meesters in een nieuw jasje, liftlol en George in space.
1. Samsung - Galaxy S8 and S8+
29.178.157 views
Inmiddels is deze video van Samsung al ruim een maand oud, maar hij is wel massaal bekeken. De elektronicagigant heeft de nieuwe Galaxy S8 en S8+ gelanceerd en deze is immens populair. We zien in de commercial meerdere nieuwe functies de revue passeren, maar wat het meest opvalt, is toch wel het infinity scherm. De voorkant van het toestel is één en al scherm zonder randen en dat maakt deze telefoon een prachtig exemplaar. Dat zijn ruim 29 miljoen mensen het mee eens. En dat voor een commercial!
2. Louis Vuitton - Masters
18.932.557 views
In een samenwerking met kunstenaar Jeff Koons hergebruikt Louis Vuitton de iconische kunstwerken van de oude meesters en presenteert deze op een manier die nieuwe interpretaties aanmoedigen. "You're able to have a larger life with more breadth to it", aldus Koons. Op social media zorgt de commercial in ieder geval voor veel ophef, wat ongetwijfeld bij heeft gedragen aan de 19 miljoen views.
3. Coca Cola - Summer TVC 2017
12.148.367 views
In de lift staan met vreemden is net zo awkward als afscheid nemen van collega´s en dan dezelfde kant op lopen. In een nieuwe video helpt Coca Cola het ijs te breken tussen twee vreemden in de lift. De loopjongen weet niet wat hem overkomt als beroemdheid, Deepika Padukone, in dezelfde lift komt vast te zitten als hij. De loopjongen biedt haar een koud flesje cola aan en daarna barst het feest los. Ruim 12 miljoen views.
4. Omega - Omega in Space: George Clooney's story
10.043.187 views
Omega, de horlogefabrikant komt met een kort, maar krachtig spotje waarin niemand minder dan George Clooney de voice-over en het boegbeeld is. Om zijn imago nog meer kracht bij te zetten, zien we oude beelden van de maanmissie van NASA. Met de woorden “Our whole lives revolved around space, but Omega was the one that went to the moon”. Een reclame-uiting hoeft niet ingewikkeld te zijn, moeten ze bij Omega gedacht hebben. In drie weken tijd heeft het filmpje al ruim 10 miljoen views.
5. Chanel - Kristen Stewart
234.639 views
Voor de nieuwe handtascampagne van Chanel heeft het de hulp ingeroepen van de altijd charmante Kristen Stewart die we kennen van Twilight. We zien de actrice dansen en springen in een artistiek gecomponeerd filmpje waar een behoorlijk budget voor gealloceerd lijkt te zijn. Op één van de ramen staat de naam Gabrielle geschreven die verwijst naar Gabrielle Chanel. Meer dan artistiek en intrigerend is het niet echt, want het bevat niet echt een boodschap.