Viral Friday week 15/2018: Mariah Carey in een hostel en samen met Friends back to the 80’s

13 april 2018, 13:33

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Adidas, LifeWTR, Hostelworld, SportsCenter en Warner Bros.

Adidas: Deerupt

11.190.707 views

We starten deze week met nieuwe sneakers. Adidas ruilt de drie iconische strepen in voor een verrassent nieuw patroon. Het patroon is in het geval van de gloednieuwe Adidas Deerupt een echt haptisch net. Het wereldmerk zit niet stil als het gaat om innovatie, steeds opnieuw verrast Adidas zijn fans met nieuwe ontwerpen en modellen. Met dit model bewijst Adidas dat minimalistisch toch kan opvallen. Met nu al 11,5 miljoen views kunnen wij ervan uit gaan dat het model niet over het hoofd wordt gezien.

LifeWTR: Bring Art Back to Schools

10.290.106 views

Kunst is al jaren een ondergeschoven kind als het gaat om vakken op school. 80 Procent van de bezuinigingen in schooluitgaven beginnen met het vak kunst, terwijl kunst een belangrijk onderdeel is de ontwikkeling van de mens. In deze commercial maakt LifeWTR kenbaar dat de vrijheid die een kind krijgt om kunst te beoefenen steeds verder afneemt. Zelfs tot op het punt dat de oudere man in de video beweert niet vooruit te zijn gegaan in creativiteit sinds de tweede klas op de basisschool.

LifeWTR is een campagne gestart om de relevantie van kunst weer kenbaar te maken, door benodigdheden en partnerships te brengen naar een miljoen studenten. Ze hebben tien keer zo veel mensen weten te bereiken met de video: 10 miljoen views.

Hostelworld: Mariah Carey

2.383.097 views

In deze komische commercial van Hostelworld speelt Mariah Carey de hoofdrol. Zij verwacht een luxe hotel om te overnachten, maar wordt door haar staff begeleid naar een hostel, door een foutje van haar assistente. In eerste instantie kan ze niet geloven dat dit gebeurt, maar ze neemt toch een kijkje. Door middel van een grote dosis zelfspot is te zien hoe Carey er toch maar het beste van maakt, inclusief een groot feest in de bar. Goed voor ruim 2 miljoen views.

SportsCenter: Aaron Judge

77.563 views

Om het honkbalseizoen af te trappen heeft de sportschool ESPN een grappige commercial gemaakt met honkballer Aaron Judge van de Yankees. Hij viert zijn overwinning met onder meer sportschool-eigenaar Scott van Pelt. Wat logisch is, aangezien Judge zoveel homeruns maakt dat zijn viering perfect moet zijn. ESPN heeft vaker hilarische commercials, deze laatste is een leuke samenwerking met de Yankees. Goed voor bijna 80.000 views.

Warner Bros: Friends 8-bit TV Show Opening

44.523 views

De nieuwste film van Warner Bros, ‘Ready Player One’, is een ontzettend groot succes en de filmmaatschappij viert dit op een originele manier. Zij hebben de thema-songs van onder andere Full House, The Fresh Prince Of Bel-Air en Friends uitgebracht in een 8-bit versie. Voor wie niet meer weet wat 8-bit ook alweer is: 8-bits kleurenafbeeldingen zijn een methode voor het opslaan van informatie waarbij elke pixel van een bestand wordt weergegeven door een 8-bits byte. Het maximale aantal kleuren dat per keer in een 8-bit kan worden weergegeven is 256, wat betekent dat het geheel erg korrelig en erg retro is en erg leuk om te beleven in 2018. Goed voor ruim 44.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!