Viral Friday week 10/2018: hoe haken adverteerders slim in op #vrouwendag?

Viral Friday week 10/2018: hoe haken adverteerders slim in op #vrouwendag?

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de merken Nike, Nest Heinz, Opel en een Noorse vakbond.

Nike: Choose Go

7.638.346 views

We trappen deze week af met een grote hit van Nike. Nike heeft flink uitgepakt in de nieuwe 'Choose Go'-campagne. Met internationale sterren als Kylian Mbappé, Simone Biles en ambassadeur Kevin Hart wilt de wereldbevolking de winterse depressie (in de vorm van een stilstaande wereld) in beweging brengen door samen de lente tegemoet te rennen. Amazing things can happen if you just choose to go! Met al meer dan 7,5 miljoen views in iets meer dan een week tijd.

Nest: Prom Night

636.685 views

Nest wil met deze video niet alleen het gemak van hun product laten zien, maar ook direct de heren een lesje leren over hoe zij met vrouwen dienen om te gaan. Dit komt voort vanuit het hot topic #metoo. Volgens Nest begint deze opvoeding thuis. De gesprekken die we hier hebben, vormen ons in hoe we communiceren in de buitenwereld. Een mooie boodschap, goed voor ruim 600.000 views.

Heinz: The Dinnertime Negotiator

259.445 views

Jack Cambria, voormalig onderhandelaar bij de NYPD, helpt in deze grappige commercial twee ouders bij de onderhandelingen met hun kind. Tijdens het eten is de ketchup op. Volgens Cambria kunnen kinderen zich dan net zoals een terrorist gedragen. De inspanningen van de ouders om hun zoon te kalmeren zijn nutteloos en leveren geen goed resultaat. Cambria weet hier de juiste oplossing voor: zorg dat je te allen tijden een reserve fles Heinz in huis hebt! Goed vermaak deze video, nu al ruim 250.000 views.

Opel: Jade

224.027 views

Een inspirerende video van eigen bodem. Bij Opel zijn maar 4% van alle verkopers vrouw, terwijl ongeveer de helft van de klanten vrouwelijk is. Om deze reden zochten zij meer vrouwelijke verkopers, maar helaas trok de vacature geen vrouwelijke sollicitanten. Hier heeft Opel in samenwerking met Randstad en reclamebureau J. Walter Thompson Amsterdam een creatieve oplossing voor bedacht met een positief resultaat. Sterke communicatie, goed voor ruim 220.000 views.

Finansforbundet: Equal Pay

5.276 views

Deze week stond in het teken van vrouwenrechten, met op donderdag International Woman’s Day. De Noorweegse financiële vakbond Finansforbundet grijpt dit thema aan om de loonkloof tussen mannen en vrouwen, in dit geval vooral in de financiële sector, duidelijk te maken. Zij doen dit op een leuke manier met kinderen, die zoals je zou verwachten een (h)eerlijke reactie geven. Een leerzame video met een belangrijke boodschap. De video staat pas twee dagen online, maar nu al goed voor meer dan 5.000 views.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.