Viral Friday 06/2019: John Legend, Cardi B en gratis Domino’s Pizza

8 februari 2019, 15:59

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Pampers, Domino’s Pizza, Pepsi, Deliveroo en Skechers.

Pampers: Stinky Booty Duty 2.0

4.087.071 views

John Legend en Chrissy Teigen zijn op social media van velen het favoriete celebrity-koppel, waar veel merken een partnership mee willen. Pampers heeft vorig jaar al een campagne uitgebracht met Legend en zijn dochter Luna. Dit jaar is het hele gezin te zien in de advertentie. In ‘Stinky Booty Duty 2.0’ verschoont Legend de luier van zijn zoon Miles. Dit doet hij met mentale steun van zijn dochter Luna, een heel koor van vaders en Adam Levine (zanger van Maroon 5) die ook zijn kind aan het verschonen is. De campagne is gemaakt in opdracht van P&G door MSL New York en Friends at Work. Je zou denken dat de campagne op tv is gelanceerd tijdens de Super Bowl omdat Maroon 5 daar de halftime-show verzorgde, maar niks is minder waar. Het gaat om een volledige online campagne met nog meer content van de familie Legend.

Domino’s Pizza: Points for Pies

14.967 views

Bij Domino’s zijn ze fan van alle pizza’s (zeggen ze). Daarom beloont Domino’s jou voor het eten van pizza’s, waar dan ook. Zelfs als het niet van Domino’s is. Je lokale pizzeria? Yep. Zelfgemaakte pizza? Zeker weten. Zelfs van andere grote pizzaketens? Absoluut. Elke pizza waar je van houdt, kan je punten opleveren voor een gratis Domino’s pizza. In de advertentie zie je CEO Ritch Allison met een pizza margherita in een restaurant wat geen Domino’s is. Hiermee wilt hij laten zien dat Domino’s serieus is over haar nieuwe belofte om je te belonen voor het eten van pizza’s, gemaakt door iedereen, overal. Reclamebureau CP + B lanceert het ‘Points for Pies’-programma, waarbij klanten een mobiele app kunnen gebruiken om foto’s van elke pizza te maken en een beloningspunt te scoren. Elke foto die is goedgekeurd door de AI-tool van de app verdient 10 punten, met 60 punten voor het ontgrendelen van een gratis Domino-pizza met twee toppen. Helaas is deze actie niet geldig in Nederland.

Pepsi: More Than OK

1.541.997 views

PepsiCo vertoonde drie verschillende commercials tijdens het reclameblok rond de Super Bowl: voor Doritos, voor het nieuwe merk Bubly én voor Pepsi Cola. Nu willen we het graag hebben over de advertentie van Pepsi met Steve Carell, Lil Jon en (in een spin-off) Cardi B. De spot is gemaakt door agentschap Goodby, Silverstein & Partners. Zij werden geïnspireerd door de vaak gestelde vraag: “Is Pepsi OK?” nadat je een cola hebt besteld. Pepsi had de keuze om dit fenomeen te omarmen en er iets moois van maken of te negeren. Ze hebben gekozen voor de eerste optie. Iedereen weet dat Coca-Cola de grootste concurrent is van Pepsi en de voorkeur heeft bij veel mensen, dus vraagt de bediening in restaurants vaak verontschuldigend of Pepsi ook goed is. Steve Carell, Lil Jon en Cardi B geven in de campagne allemaal op hun eigen manier aan dat Pepsi meer dan oké is. Een heel slimme campagne van Pepsi die bij veel mensen blijft hangen.

Deliveroo: Food Freedom

26.882 views

Bestel wat je wilt, waar je wilt, wanneer je maar wilt. Zin in kip in bad? Burgers in een snelle achtervolging? Misschien wil je gewoon elke zaterdag hetzelfde bestellen voor de komende honderd jaar? Wat jouw idee van Food Freedom ook is, Deliveroo levert het bij jou op bestemming! Dat is de belofte van Deliveroo. Deze eerste wereldwijde campagne van Deliveroo gemaakt door Wieden + Kennedy heeft als doel het imago van het merk als een high-end bezorgdienst verder te versterken.

Skechers: Easy

148.331 views

“Ik houd ervan om mijn leven gemakkelijk te maken”, zegt Tony Romo in de nieuwe tv-reclame van Skechers. Dat wordt ook wel duidelijk in de video wanneer hij een automatische balmachine gebruikt om zijn hond uit te laten of zijn golfbal put in een gigantisch gat. Daarnaast is ook zijn huis uitgerust met ‘easy’ gadgets. Er wordt namelijk door een drone een drankje gebracht en een robotstofzuiger ruimt de gevallen snacks van de vloer op. ‘Easy’ schoenen kunnen dan ook niet ontbreken bij Tony, vandaar dat hij de Skechers Sport Slip-on Footwear draagt.

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!