Vind je buddy en vlieg met Virgin

11 juli 2005, 06:43

zonneklepVirgin Express geeft in Belgi? gratis vluchten weg. Daarvoor is een virale campagne opgezet waarvan het principe volgens mij volstrekt nieuw is. Kom daar nog maar eens op vandaag de dag.

Via festivalbuddy.be geeft de maatschappij zogenaamde ‘buddy-woorden’ uit. Ook via SMS kunnen deze worden opgevraagd. Het enige dat daarna nog hoeft te gebeuren om de vlucht te incasseren, is iemand anders vinden met hetzelfde buddy-woord en samen de Virgin Express stand bezoeken die op grote festivals als Pukkelpop en Rock Werchter te vinden is.

Viraal succes gegarandeerd, lijkt het, als we de foto’s op de site checken en het ‘tips & tricks’-onderdeel bekijken.

Op alle mogelijke manieren worden deelnemers aangemoedigd om hun buddy-woord publiciteit te geven, zowel online als offline. Virgin helpt een handje door op de festivals bijvoorbeeld kartonnen zonnekleppen te verstrekken waarop je je buddy-woord kunt schrijven.

Tenslotte verdient de tone of voice vermelding. De FAQ is onverdeeld grappig. Zo belooft men in geval van fraude: ‘Kom jij daarn? nog naar onze stand, dan zullen wij je zo hard uitlachen dat heel de festivalweide het kan horen.’

Ralph Bom
Co-founder en online marketeer bij Onstuimig Interactieve Communicatie

Ralph Bom is mede-eigenaar van online bureau Onstuimig.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Bas

    Prachtige reclame inderaad. Het festival gebeuren wordt al jaren veel te beperkt gebruikt voor marketing. Het is een mega oppertunity om tijdens die festivals duizenden mensen te ontmoeten, onwijs veel te samplen bijvoorbeeld (gisteren op een klein festival als Werfpop in Leiden werd een nieuwe kaugom/mondverfrisser gesampled).

    Daar liggen grote mogelijkheden. Dat is zeker.


    11 juli 2005 om 07:35
    ralphbom

    @Mitch Ik denk dat ze daar wel enigzins rekening mee hebben gehouden: tickets zijn alleen geldig in het laagseizoen, op bepaalde vluchten en de taxes zijn voor rekening klant.


    11 juli 2005 om 09:49
    Jurrie

    Past goed bij Virgin, beetje anders en op passende festivals.


    13 juli 2005 om 05:41
    bareuh

    @Bas: het is sowieso bagger in de sponsorenwereld voor de B-festivals.

    Festivals zonder winstoogmerk, georganiseerd door vrijwilligers en met een gratis entree zijn daar steeds meer de dupe van. Nu de immer welwillende tabaksfabrikanten zijn afgevallen vanwege overheidsmaatregelen is er voor festivals als Werfpop weinig overgebleven en zijn de begrippen ‘mooi weer’ en ‘baromzet’ de allerbelangrijkste factoren (naast de programmering) om te overleven.

    Laat vraag en aanbod maar samenkomen in de festivalwereld!


    13 juli 2005 om 21:06
    Ans

    Al iemand proberen te boeken ? Als ik het probeer is er nooit een heen vlucht voor handen, alleen een terug vlucht.


    24 augustus 2005 om 07:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!