Verzekeringssite weet zonder geld naamsbekendheid op te bouwen
De begin 2000 opgestarte Verzekeringssite voorziet inmiddels ongeveer 150 tussenpersonen van leads. De Verzekeringssite is succesvol, dit in tegenstelling tot de groots opgezette internetondernemingen Wellowell en MrFinch.
De Verzekeringssite is met weinig geld, maar met veel creativiteit begonnen. Dankzij die creativiteit slaagde de onderneming erin om zonder groot reclamebudget toch regelmatig in het nieuws te komen en daarmee naamsbekendheid op te bouwen. Volgens directeur en mede-eigenaar Erik Hordijk heeft de Verzekeringssite daarnaast indirect meegeprofiteerd van de vele miljoenen die de grote internetondernemingen aan marketing hebben uitgegeven. `Want die marketing heeft wel de markt geopend.` In tegenstelling tot sommige collega`s heeft de Verzekeringssite er direct voor gekozen om zich niet zelf met verzekeringsbemiddeling bezig te houden. Hooguit 1 a 2% van de consumenten sluit verzekeringsproducten online, aldus Hordijk. Volgens hem gebruiken consumenten internet vooral om zich te orienteren en om vergelijkingen te maken. Daarna willen ze door een adviseur bediend worden. `Dit maakt van de Verzekeringssite en het assurantieintermediair ook zo`n goede combinatie.` [bron: Verzekerings Magazine VVP]