Vervangt online krant de gedrukte krant?

16 november 2005, 10:55

Vervangt online krant de gedrukte krant?In hoeverre leveren Nederlandse online kranten een bijdrage aan de kennis van maatschappelijke onderwerpen van hun lezers, in vergelijking met traditionele (gedrukte) versies? Die vraag stond centraal in een onderzoek van Ester de Waal en Klaus Schoenbach in samenwerking met Edmund Lauf, verbonden aan The Amsterdam School of Communications Research (ASCoR), Universiteit van Amsterdam. De resultaten zijn gepubliceerd in het rapport ‘Online kranten en maatschappelijke betrokkenheid’ (via: bedrijfsfondspers.nl).

Ik vraag me wel af in hoeverre de resultaten nog relevant zijn gezien de huidige ontwikkelingen. Ik heb hier (doc) en daar (pdf) enkele publicaties van het onderzoek gevonden maar deze zijn allemaal van begin 2004.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Steen

    De volgende reactie: Steen

    Steen op de hoek


    15 december 2009 om 11:34
    Karel de Hoog

    gedrukte krant is een cyfiel voulange item.


    15 december 2009 om 11:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!