Veel functies mobieltje nooit gebruikt

15 september 2005, 11:23

Veel functies mobieltje nooit gebruikt Uit een onderzoek van Waleli en TNO onder 500 mobiele bellers, blijkt dat veel functies van mobiele telefoons nooit worden gebruikt. Zo heeft 49% nooit internet gebruikt, 57% nooit e-mail en 53% nooit mms. Volgens het onderzoek is opvallend genoeg de klok de meest gebruikte functie, meer nog dan het bellen. 58% zegt de klok dagelijks te gebruiken, tegen 52% die zegt dagelijks te bellen.

Weinig mensen lijken echter zonder het mobieltje te kunnen. Zo heeft 68% het mobieltje thuis altijd onder handbereik, zet 35% het mobieltje nooit uit, neemt 84% van de personen boven 45 en 63% van de jongeren het mobieltje mee bij uitgaan, en neemt 95% de mobiele telefoon altijd op.

Meer dan de helft van de ondervraagden (52%) vindt hard praten tijdens het bellen zeer hinderlijk. Het niet bereikbaar zijn (9%) en het niet opnemen van de mobiele telefoon (8%) wordt door een klein deel van de ondervraagden als zeer hinderlijk gezien

Wat nieuwe functionaliteiten betreft, vindt 37% van de ondervraagden een batterij die minder snel opraakt het belangrijkste verbeterpunt. Op de tweede plaats (24%) komt het op iederen plek bereikbaar zijn. 9% van de ondervraagden wenst een minder kwetsbaar toestel. Meer functies wordt over het algemeen niet belangrijk gevonden. Slechts 3% van de ondervraagden geeft aan dit het belangrijkste verbeterpunt te vinden!

Bron:

http://www.telecomwereld.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Nick-E

    De functionaliteit is ook niet belangrijk, het interesseert mensen helemaal niet hoe geavanceerd hun telefoon is. Wat mensen wel interesseert zijn de kosten die een telefoon met zich meebrengt en de service die een beller van zijn/haar operator krijgt. Mensen bellen veel liever voor 2 cent per minuut met een mobiel met een winkelwaarde van 50 euro dan voor 10 cent per minuut met een mobiel met een winkelwaarde van 500 euro.

    Het klinkt misschien aannemelijk maar veel aanbieders vergissen zich erin.


    15 september 2005 om 11:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!