VAC: Ilse media zoekt merk-eigenaar/uitgever voor NU.nl

12 mei 2005, 05:06

Het gaat op dit moment fantastisch met NU.nl: bezoek, bereik, resultaat voor adverterende klanten en daarmee uiteraard ook voor ilse media. Ilse media wil nu verder bouwen aan NU.nl en uitbreiden naar nieuwe markten.

Ilse media zoekt daarvoor iemand die haar gedachten hoort, aanpast/verbetert of anderszins de zijne (hare) maakt, en daarna de invulling hiervan realiseert en de leiding erover op zich neemt. Die persoon heeft grote affiniteit met online nieuws en nieuwe media, doorziet hoe NU.nl nummer 1 is kunnen worden en gebruikt die inzichten voor de uitgroei naar nieuwe terreinen. Je krijgt veel verantwoordelijkheid (onder andere de P&L van de business unit) en moet dus zeer zelfstandig kunnen werken.

Interesse in deze functie of wil je meer weten? Neem dan contact op met ilse media.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie

24 Reacties

    Robert

    Hey Marco, ben je nu een vacaturebank begonnen?


    12 mei 2005 om 05:26
    ernst

    Hi Marco,

    Waarom maak je niet een overzicht van alle marketing functies in Nederland obv RSS?


    12 mei 2005 om 05:39
    media

    Als je me wilt helpen om dat op te zetten ben ik zeker bereid om daarover te praten. Is zeker iets waar ik al een tijdje over zit na te denken.


    12 mei 2005 om 05:43
    media

    Technisch zou het mogelijk moeten zijn om de verschillende feeds te combineren en hier als een geaggregeerde feed voor marketingfuncties op te nemen. Neem het in ieder geval mee Frederik!


    12 mei 2005 om 06:06
    Jan Louwers

    Als Marketingfacts ben je een verzamelaar en commentator van nieuws. Prima. Daar rekent het publiek op en ze vetrouwen op de integriteit van de berichten. Maar als je nu vacatures gaat doorgeven (verdien je er wat aan?) zou ik je toch sterk adviseren om dat niet als ‘nieuws’ te brengen. Zorg ervoor dat het publiek meteen ziet dat het om wat anders gaat!


    12 mei 2005 om 06:12
    media

    Jan, goed punt en zeker ook iets waar ik over heb zitten nadenken voordat ik de vacature plaatste in de reguliere nieuwsstroom. Vond de vacature uiteindelijk toch interessant genoeg om het wel te doen maar kan me voorstellen dat ik hiermee op het randje zit. Het is overigens geen commerciele boodschap, verdien er namelijk geen cent mee.

    Ben uiteraard benieuwd hoe andere lezers dit ervaren. Is er belangstelling voor marketingvacatures en zo ja, op welke wijze zou je dat willen zien op marketingfacts?


    12 mei 2005 om 06:15
    Frederik

    Ben ik het niet helemaal mee eens Jan (en niet omdat ik aan de adverteerderskant zou zitten). Marketingfacts brengt interessant nietus gericht op hjaar doelgroep. Dat is een dergelijke vacature of meerdere vacatures gericht op die doelgroep dan natuurlijk ook. Net zo goed verzamel je actualiteit en laat je zien wat er leeft en gevraagd wordt. Je kan dan gewoon je integriteit behouden.

    Misschien zou je pas als er betaald wordt inderdaad aan moeten geven dat dat zo is, omdat daar de scheidslijn ligt om je objectiviteit te verliezen.


    12 mei 2005 om 06:18
    Jan Louwers

    het kwam bij mij over als een commerciele boodschap. Vandaar de reactie. Als het gewoon nieuwsgaring is, heb ik minder moeite mee. Maar nogmaals, zo kwam het dus niet over! Maar succes er mee!


    12 mei 2005 om 06:22
    Frederik

    Dus je twijfelt in principe al aan goede intenties van de boodschapper? 😉


    12 mei 2005 om 06:31
    Jan Louwers

    perception is reality


    12 mei 2005 om 06:36
    Frederik

    perception is subjectivity, the message need not be


    12 mei 2005 om 06:39
    at

    Jobbuzzing! 🙂


    12 mei 2005 om 07:21
    media

    Anne, vacature staat inderdaad niet op site van ilse media en het plaatsen van de vacature op marketingfacts is een experiment om eens te kijken of het plaatsen hiervan op een doelgroepgerichte weblog werkt.

    Jobbuzzing, prachtige term albert! 😉


    12 mei 2005 om 07:29
    Anne

    @ Marco: stel dat de functie op deze manier inderdaad ingevuld kan worden – vergeet je dan niet een headhunt-rekening richting Ilse? 😉


    12 mei 2005 om 08:05
    media

    Zal ik doen Anne, dank voor de tip 😉


    12 mei 2005 om 09:21
    traffic4u

    Vind het ook erg op het randje..

    BTW. Traffic4u heeft ook nog diverse functies open staan

    (Sales (amsterdam), (techisch)Project Manager (groningen))

    🙂


    12 mei 2005 om 09:42
    Frederik

    Waarom dan? Het is toch ook (redelijk) geoorloofd om bij fora te vragen of iemand kent die interesse zou hebben in een baan als …. ? En banen krijgen en aanbieden via netwerken is toch ook goed ingeburgerd? (via werknemer-werft-werknemer kunnen grote bedragen verdient worden)

    Ik vind het op die manier zelfs niet meer dan normaal dat hij melding maakt van leuke vacatures. Dat zou jij ook doen richting goede vrienden!

    Aan de andere kant…het kan later (eens: dan moet je wel aangeven dat het om een advertentie gaat, anders verlies je je objectiviteit) een goede vorm van inkomsten krijgen zijn…..en iedereen wil toch graag nog lang gratis van deze site gebruik maken….


    12 mei 2005 om 09:52
    traffic4u

    Het zou wellicht kunnen in een maandelijkse post waar meerdere leuke opzienbare functies in naar voren komen. Maar een losse post tussen het marketing nieuws vind ik persoonlijk niet echt relevant.


    12 mei 2005 om 09:57
    Doron

    @Marco Bij succesvolle plaatsing via Marketingfact een fee van 20% op het jaarsalaris!


    12 mei 2005 om 10:35
    Edwin Duys

    Hi Marco,

    Maak het gewoon inzichtelijk onder een aparte categorie en promoot het op de homepagina.

    Simpele manier om doelgroepgericht ook nog wat inkomsten uit MF te genereren.


    12 mei 2005 om 10:59
    Paul Molenaar

    Mogge, dames, heren,

    Ik ben het eens met veel van de kritiek. Het was, zoals Marco al schrijft, inderdaad niet meer dan een experiment om te kijken of een toch belangrijke functie op deze manier gericht in een doelgroep onder de aandacht kan worden gebracht. Het meegaan in een RSS feed was een kenmerkend onderdeel. En in zekere zin was dit ook nieuws omdat ik dit nog nergens wereldkundig heb gemaakt. Vandaar ook geen melding op onze eigen site.

    Dank voor de indirecte feedback…

    Paul


    12 mei 2005 om 17:30
    Ed

    Dus Rogier mag gewoon zijn werk blijven doen?

    🙂


    13 mei 2005 om 07:15
    Paul Molenaar

    @Ed: Natuurlijk… we zijn buitengewoon content met Rogier als hoofdredacteur (zo hoor je het ook eens in publiek, Rogier 😉 We zoeken nog iemand die er ook een zakelijk perspectief naast zet en voor verdere uitbouw zorgt om de groei te versnellen.


    13 mei 2005 om 07:18
    Dennis P

    Hoi Marco (en anderen),

    Prima om ook vacatures te plaatsen. Ook als er aan verdiend wordt, want de kosten moeten worden terugverdiend en de schoorsteen moet roken. En een aparte rubriek voor vacatures zou helemaal prima zijn. Nu maar hopen dat er veel interessante/ opvallende vacatures zijn 🙂


    13 mei 2005 om 19:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!