User generated campagnes (2)

17 augustus 2005, 06:11

imageEnige tijd geleden schreef ik een stukje over user generated campaigns. Ik haalde daar een tweetal voorbeelden bij van Nuon en Ubisoft.

In het laatste geval begint het behoorlijk te lopen wat betreft inzendingen. Bekijk hier het ingezonden materiaal tot nog toe. Naast een hoop photoshop materiaal is er ook een “commercial” gemaakt die bijzonder creatief en geestig is (en juridisch “tricky” :-)).

De actie is opgepakt door een aantal vooraanstaande gamesites. Zo besteedt Gamer.nl aandacht aan de actie en is 1 van de inzendingen al geplaatst op Ongein.nl.

Kortom, een leuke actie die vooralsnog lijkt te slagen. Daarnaast natuurlijk benieuwd naar wat het commerciele effect van een dergelijke actie is. Wellicht kan iemand van Ubisoft ons hierover wat meer insights geven?

Welke adverteerders zullen er volgen?

Na een korte werkperiode in het digitale TV landschap in Engeland, aan de slag gegaan bij Lastminute.com en aan haar introductie in de Nederlandse markt meegewerkt. Na 4 jaar als mediaspecialist te hebben gefungeerd bij .bone advertising, ben ik samen met oud-collega Paul Eikelenboom begonnen aan een nieuw avontuur; fris idee. fris idee is een full-service interactief bureau (creatie & media) met een specialisme in video-producties. Mijn persoonlijke specialisatie is het online medialandschap. Met name een strategische benadering, maar ook overlappend met planning & buying. Daarnaast verantwoordelijk voor de nieuwste trends in interactieve marketing, zowel vanuit een technisch oogpunt als theoretisch kader. Ten slotte initiator van en betrokken bij de organisatie van 212Amsterdam.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!