Uitreiking SpinAwards 2004

7 april 2005, 13:21

image

De SpinAwards zijn de prijzen in Nederland voor creativiteit en interactieve communicatie. Vanavond worden in het INIT Gebouw aan de Oostenburgereiland te Amsterdam de prijzen uitgereikt aan de mensen achter de beste concepten in de business.

Update 17:20

Inmiddels live vanuit Amsterdam verslag van De SpinAwards Night waar over enkele minuten de eerste gasten zullen ariveren en gedurende de avond de winnaars bekend zullen worden gemaakt.

Update 20:40

Met ca. 400 bezoekers zitten we op dit moment aan het diner in de zaal waar straks de uitreiking zal plaatsvinden. Ik zit aan de tafel met (collegabloggers) Frankwatching, Frankly, Brandstage, Media-onderzoek.nl, Brickmeetsbyte, Clipit en Managementsite.

Waar zijn de Dutchcowboys eigenlijk?

Update 20:50

De eerste foto’s (via mobile van Brandstage) komen binnen:

Live bloggen vanaf SpinAwards met blik op de ruggen van Frankly en Mediaonderzoek.nl

Update 21:10

Winston Gerschtanowitz, die vanavond de uitreiking verzorgt, staat inmiddels op het podium samen met Stephan Fellinger (voorzitter van de SpinAwards).

Stephan Fellinger en Winston Gerschtanowitz

De internetverbinding sucks 😉

Update 21:30

De internetverbinding in de zaal is dramatisch dus de resultaten zullen met horten en stoten worden gepost (en later op de avond worden voorzien van links). De winnaars van de SpinAwards 2004 zijn:

Beste banner

Goud: Iedereen is een Auto Trader (Auto Trader, .bone)

Beste website concept

Goud: Beukenlaan35 (Tina/Sanoma Uitgevers, Pixelpixies)

Zilver: BUUTVRIJ FOR LIFE (Buutvrij For Life, Rhinofly)

Zilver: Surfbijbel.nl (Nederlands Bijbelgenootschap, Henk Dokter Creative Associates)

Beste mobiele concept

Zilver: Nametones (Heineken Nederland BV, Qi)

Zilver: 2GOTV, Nederlandse eerste mobiele tv-zender ( Vodafone, Media Republic)

Beste vrije interactieve concept

Goud: Olaf & Otto (Heineken Nederland BV, Qi )

Beste online campagne

Goud: Heineken EK campagne 2004 (Heineken Nederland BV, Qi)

Zilver: BeerTender (Heineken Nederland BV, Qi)

Zilver: Sms is de boodschap (KPN Mobiel Hi, Proximity)

Beste crossmedia campagne

Zilver: CV – Vingers in de lucht (Stichting Consument & Veiligheid, TBWA Interaction Company)

Zilver: AnderZorg Ziekenfonds (AnderZorg (Menzis), La Comunidad)

Innovatie

niet uitgereikt

Publieksprijs beste online adverteerder

Heineken

Publieksprijs beste website

VARA Kassa

Absolute winnaar van de bureaus is Qi!

SpinAwards 2004

Update 01:30

Bericht geupdate, vermoeid van een interessante avond waar we een goed georganiseerde SpinAwards hebben gezien (complimenten aan alle betrokkenen). Volgend jaar weer, en dan hopelijk met een goede internetverbinding 😉

Zie ook

Juryrapporten SpinAwards

Videoblog SpinAwards 2004

Fotoblog Dutchcowboys (serie 2)

Emerce

Planet

Eerdere berichten over SpinAwards

242 inzendingen

Nominaties bekend

Beste Banner

Beste Mobiele Concept

Beste Website Concept

Beste Online Campagne

Beste Crossmedia Campagne

Beste Vrije Interactieve Concept

Jurydag

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

12 Reacties

    Anders

    Ben benieuwd. Wel een beetje populair “BOE” roepen als het teveel doorgestoken kaart lijkt he 😉


    7 april 2005 om 13:35
    media

    Ze staan nu op het podium te testen en ik ben al aan het oefenen 😉


    7 april 2005 om 13:37
    evroekel

    Dat kan haaaarder! Dat kan veeeel haaaarder!


    7 april 2005 om 15:47
    Erik van Roekel

    Gefeliciteerd Qi! Mooie prestatie.

    Is innovatie (nog) niet uitgereikt of gaat deze uberhaupt niet weg?


    7 april 2005 om 18:23
    EJ

    He-le-maal eens.

    Jeroen en collega’s: gefeliciteerd!


    7 april 2005 om 19:01
    Anders

    Mooi resultaat voor Qi en Heineken. Complimenten ook voor PixelPixies (Beukenlaan), die de award bovendien binnen een mum van tijd op hun website hadden staan.


    7 april 2005 om 19:17
    media

    Innovatieprijs is inderdaad niet uitgereikt; onvoldoende innovatieve concepten dit jaar blijkbaar. Verder ook opvallend dat er geen gouden spin is uitgereikt in de categorie mobiele concepten en cross-media. Ook daar onvoldoende kwaliteit? Zal Stephan toch eens vragen hoe die beoordelingen gaan.


    7 april 2005 om 21:58
    niels

    CV vingers in de lucht had toch zilver? en Proximity en Hi ook?


    8 april 2005 om 05:53
    media

    Niels, je hebt gelijk. Inmiddels aangepast; ging gisteren ook zo snel met die Gerschtanowitz, kon het bijna niet bijhouden. Misschien moet de organisatie volgend jaar de bloggers ook maar een persbericht onder embargo sturen net als ze hebben gedaan bij de traditionele media.


    8 april 2005 om 06:12
    Anders

    De SpinAwards-site is nog niet aangepast, beetje slordig in het Hi-tech-tijdperk. Ik ben benieuwd of ze nog met motivaties c.q. jury-rapporten komen.


    8 april 2005 om 08:41
    media

    Juryrapporten komen er zo aan Anders!


    8 april 2005 om 08:52
    Stephan

    Juryrapporten staan er op

    We zijn net wakker 😉


    8 april 2005 om 09:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!