Vandaag starten de websites van MSN, ESPN, Lycos en iVillage met het tonen van 30-seconden tv-commercials als interstitial. Pepsi is een van de eerste adverteerders die gaat experimenteren met deze nieuwe vorm van online advertising. Reclame-bureau Unicast is verantwoordelijk voor de campagne en Dynamic Logic doet onderzoek naar de effectiviteit van de campagne (bron: NYTimes.com).
TV-commercials komen naar het web
Er zijn 2 reacties op dit artikel
-
Marco Derksen, Upstream
Er is inmiddels flinke kritiek op deze nieuwe vorm van online advertising (zie bijv. webwereld.nl). Beetje flauwe en onprofessionele reacties. De techniek staat nog in de kinderschoenen en de manier waarop deze vorm van advertising het beste werkt zal ook nog moeten worden onderzocht. Denk dat de combinatie met online events, zoals recentelijk de autobeurs in Brussel, goed zou kunnen werken.
-
Marco Derksen, Upstream
Een groot aantal websites in de VS adopteren de Unicast video commercial. Naast de pioniers op dit gebied, i.e. MSN, ESPN, Lycos en iVillage, bieden nu ook CondeNet, Discovery iMedia, Forbes.com, MaxOnline, weather.com, ABCNews.com, About.com, Accuweather, CBS Sportsline, Fox Sports, Gamespot, Maxim, Morningstar, Tickle, Tribune Interactive en UGO aan adverteerders deze mogelijkheid!
Zie verder:
http://www.adweek.com/
Plaats zelf een reactie
Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.