Tv-budgetten wereldwijd onder druk

19 juli 2005, 16:00

De televisiebestedingen stabiliseren zich wereldwijd en andere media lijken steeds meer aandeel van tv af te snoepen, blijkt uit een nieuw internationaal rapport van ZenithOptimedia. Het aandeel van tv in de totale reclamebestedingen komt mondiaal uit op 38 procent.

ZenithOptimedia voorspelt dat de advertentiebestedingen met 4,7 procent zullen groeien in 2005 en met 6,1 procent in 2006. Internet zal dit en volgend jaar weer de grootste groeier zijn. Outdoor moet volgens het rapport ‘in deze multimediale tijden oppassen dat het wel complementair blijft aan multimedia en onderdeel van ge?ntegreerde campagnes’.

Via: Adformatie.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!