TUI richt zich meer op ongeorganiseerde online reismarkt

29 maart 2004, 10:19

Touroperator TUI gaat zich meer richten op de ongeorganiseerde reismarkt. In die markt zijn nog veel nieuwe klanten te winnen, zo meent TUI-topman Michael Frenzel. Hij denkt daarbij vooral aan ‘doe-het-zelvers’ die reizen via internet boeken.

Op de onlangs in Berlijn gehouden ITB-beurs werd onder meer de nieuwe hotelportal tui-hotels.com gelanceerd, waar in de loop van 2004 zo`n 5.000 accommodaties geboekt kunnen worden. Het is de bedoeling dat in elk TUI-land een eigen versie van de portal komt. TUI Nederland heeft nog geen definitieve beslissing over internettoepassingen genomen. Er moet goed gekeken worden naar de relatie tot de agenten en de eigen reisbureaus. Directseller Kras wordt een belangrijke rol toebedeeld op het gebied van cross-selling van accommodaties over de grenzen heen. Topman Frenzen voorspelt dat volgend jaar 10% van alle reisomzet in

Europa, zowel leisure als business travel, online geboekt wordt. De World of TUI webomzet is de afgelopen drie jaar verdrievoudigd naar 726 miljoen euro. In de modulaire reissector zal het online percentage 40% gaan bedragen, tegen 5 tot 10% bij pakketreizen.

Bron: Reisrevue nr. 12

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!