Trouw aan supermarkt neemt af door prijzenslag

26 januari 2004, 08:42

De prijzenslag tussen supermarkten heeft er onder meer toe geleid dat Nederlanders hun dagelijkse boodschappen bij meer verschillende supermarkten doen. Uit recente cijfers van Erasmus Food Management Institute (EFMI) komt naar voren dat vooral het aantal consumenten dat wekelijks drie of meer supermarkten bezoekt, is toegenomen.

In de laatste twee maanden van 2003 ging 54% van de Nederlanders wekelijks naar gemiddeld drie of meer supermarkten, 31% bezocht er twee en 15% deed zijn weekboodschappen bij ??n supermarkt. In dezelfde maanden een jaar eerder bedroegen die percentages respectievelijk 46, 39 en 15%. Vorig jaar bezocht de Nederlandse consument voor de dagelijkse boodschappen gemiddeld 2,8 supermarktformules, tegen 2,6 in 2002.

Bron:Eye.nl

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

1 Reactie

    Huiskes

    Kan iemand mij helpen aan informatie over dit complete onderzoek. Wij zijn nl bezig met een soortgelijk onderzoek en willen deze als referentie gaan gebruiken. Aangezien we studenten zijn en geen 139 euro abonneekosten kunnen missen kunnen we hulp goed gebruiken, bvd.


    16 februari 2004 om 11:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!