Tiscali besteedt advertentie-exploitatie uit

20 oktober 2005, 15:57

Het zat er al een tijdje aan te komen en vandaag is het dan definitief naar buiten gebracht. Tiscali, het Europese internetcommunicatie-bedrijf, gaat in Nederland de online advertentie-exploitatie onderbrengen bij Interactive Media Networks.

Interactive Media is een nieuw onafhankelijk full service advertising en business development bureau dat zich richt op de Nederlandse markt en onder leiding staat van Michael Fros. De uitbesteding past in de strategie van Tiscali om zich op Europees niveau te richten op kernactiviteiten als internettoegang en internetdiensten.

In Nederland nemen online reclamebestedingen de laatste jaren sterk toe. Daarbij blijkt, uit onderzoek van o.a. Stichting Internet Reclame (STIR), dat online media meer invulling zouden kunnen geven aan de wensen en eisen van adverteerders. Internet is een volwassen reclamemedium en het is voor online exploitanten essentieel om kwalitatief en kwantitatief bereik ? oftewel kritische massa ? te bieden aan de adverteerder. Door de online advertentie exploitatie van de portals onder te brengen bij Interactive Media wil Tiscali doelgerichter inspelen op de behoeften van adverteerders.

Patricia Spuijbroek, directeur Tiscali Nederland: “Onze portals maken via Interactive Media straks deel uit van een groter online advertentienetwerk waar meerdere webomgevingen worden gecombineerd en een grote diversiteit aan doelgroepen kan worden bereikt. Interactive Media concentreert zich volledig op advertentie-exploitatie en biedt toegang tot verschillende toonaangevende webomgevingen. Dankzij de uitbesteding worden wij aantrekkelijker als advertentiemedium. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat het effect en bereik voor adverteerders gemaximaliseerd wordt. Dit is voor ons een uitstekende manier om onze sites optimaal te laten benutten door adverteerders.”

Michael Fros, directeur Interactive Media: “Wij staan voor een krachtig en uitgebalanceerd portfolio van webomgevingen, die elkaar aanvullen. Dit zorgt ervoor dat we op het gebied van advertentie exploitatie ?n business development optimaal rendement kunnen realiseren, zowel voor opdrachtgevers als adverteerders. Adverteren op internet maakt een steeds groter deel uit van het bestedingsbudget van adverteerders. Kritische massa, context en doelgroepinformatie zijn daarbij essentieel. De samenstelling van ons portfolio van webomgevingen is daarop gebaseerd. Ik geloof in synergie op basis van doelgroepbenadering waarbij webomgevingen, zoals die van Tiscali, meer rendement genereren uit online activiteiten, waarbij de opdrachtgevers zich ondertussen focussen op hun eigen kernactiviteiten.”

Bron: Persbericht

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!