Tijd besparen als ondernemer? Met deze drie tips van bunq is dat zo geregeld #spon

18 juni 2019, 10:00

Voor consumenten is het steeds gemakkelijker om financiële zaken mobiel te regelen. We sturen inmiddels duizenden betaalverzoeken per dag, betalen met onze telefoon en voorspellen wat we volgende maand gaan uitgeven. De zakelijke markt lijkt echter achter te blijven. Daar wil bunq verandering in brengen.

Inmiddels bezit ruim 93 procent van de Nederlanders een smartphone, behoren we tot de koploper als het gaat om internettoegang en zijn we een van de meest vooruitstrevende landen ter wereld als het gaat om betaalverkeer. Best een mooie prestatie, maar wat zien we hiervan daadwerkelijk terug? Vooral het zakelijke betaalverkeer lijkt weinig veranderd in de afgelopen jaren. Nog steeds zijn ondernemers onnodig veel tijd kwijt aan kantoorbezoeken, papieren facturen en inefficiënte betaalmethodes. Volgens onderzoek van Sage spenderen kleine ondernemingen zelfs zo’n 240 dagen per jaar aan administratieve taken: zo’n 17 procent van hun mankracht. Dit terwijl tijd juist voor ondernemers enorm kostbaar is. Dat moet anders kunnen bedacht Europese challenger-bank bunq.

“Veel van de mogelijkheden die mobiele telefoons bieden worden nog niet of onvoldoende gebruikt”

Drie tips van bunq die jou als ondernemer elke dag tijd en geld kunnen besparen.

1. Kies voor mobiel

Als ondernemer heb je het druk genoeg met de groei van je bedrijf. Op kantoorafspraken en papierwerk zit je dus niet te wachten en eigenlijk zijn ze ook niet meer nodig. Veel van de mogelijkheden die mobiele telefoons bieden worden namelijk nog niet of onvoldoende gebruikt, zeker op de zakelijke markt. Reden dat ze er bij bunq voor zorgen dat je wél alles mobiel kan regelen. Van het openen van je zakelijke account tot het toegang geven aan je werknemers, alles kan eenvoudig met één app.

2. Maak het jezelf gemakkelijk

Rekeningen met verschillende inloggegevens, externe programma’s voor salarisadministratie en de boekhouding: het blijkt voor ondernemers af en toe knap lastig om het overzicht te houden. Maar ook hier heeft bunq een oplossing voor. Met 25 rekeningen tot je beschikking is het bij bunq heel makkelijk om potjes te maken voor je onderneming. Daarnaast beheer je de toegang van je werknemers ook volledig mobiel. Bepaal per rekening de restricties, zodat je volledig in controle blijft. Een werknemer tijdelijk toegang geven tot de lunchrekening zodat de boodschappen gedaan kunnen worden? Ook dat regel je binnen een paar seconden, volledig mobiel.

3. Automatiseer

Of het nou het uploaden van facturen is of het overtypen van betaalgegevens: veel van deze handmatige taken kunnen geautomatiseerd worden. Daarmee voorkom je slordigheidsfoutjes én hou je ook nog eens extra tijd over. Bij bunq zijn dit soort handmatige taken dan ook verleden tijd. Bonnetjes, rekeningen of andere facturen? Deze betaal je simpelweg via een foto. Het enige wat je hoeft te doen is de bunq-app openen, de factuur scannen en de app laadt automatisch je betaalgegevens in. Vervolgens kan je deze ook nog eens direct inladen in acht verschillende boekhoudprogramma’s, waaronder MoneyMonk, Informer, Exact en Moneybird.

Naast het inladen van facturen zorgt de vernieuwende integratie tussen bunq en de boekhoudpakketten er ook voor dat je een realtime inzage krijgt in je boekhouding. Altijd up-to-date, waar je ook bent.

“Altijd up-to-date, waar je ook bent”

Naast alle tijdbesparende features krijg je bij een zakelijke rekening van bunq ook alle features en voordelen van bunq Premium, het persoonlijke lidmaatschap van bunq. Met bunq Premium heeft bunq al laten zien dat het een betalingsmarkt flink kan opschudden en het lijkt erop dat nu de zakelijke markt aan de beurt is. Niet via gold cards of cryptocurrencies, maar via features die hoofdzakelijk het doel hebben de ondernemer tijd te besparen. Zodat je je kunt focussen op wat echt belangrijk is: de groei van je bedrijf.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!