The Long Tail: A-blogs minder invloedrijk dan gedacht

The Long Tail: A-blogs minder invloedrijk dan gedacht

Een tijdje geleden verwees ik naar de analyse van Dave Pollard waarin hij de blogosfeer indeelde in A-, B- en C-blogs waarbij slechts een honderdtal blogs behoren tot de A-lijst (> 15,000 pageviews per dag). Op basis van lezersvragen komt Pollard nu met een toelichting waarin hij aangeeft dat A-blogs wel eens minder invloedrijk zouden kunnen zijn dan oorspronkelijk gesuggereerd.

Een andere opmerkelijk uitspraak die hij doet is de volgende:

What this suggests is that online advertisers looking for a bargain might be better off investing in a bundle of B-list bloggers, those 2,000 bloggers who each get 1/4 the reader attention of the average A-lister, an average of 60 hours/day of attentive eyeballs.
Dit moet in ieder geval advertentiebureaus als adfactor stof tot nadenken geven!

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.