Telfort steekt 5 miljoen in reclame

2 augustus 2003, 06:21

Mobiele telefonieaanbieder Telfort gaat 5 miljoen euro besteden aan de terugkeer van de naam op de Nederlandse markt.

Dat zegt Ton aan de Stegge, ceo van het bedrijf tegen De Telegraaf. ?5 Miljoen lijkt veel, maar is aanzienlijk minder dan een aantal van onze concurrenten aan reclame uitgeeft. Sommige komen al op 15 miljoen per kwartaal.?

Welk bureau Telfort heeft gekozen voor de ?terugkeercampagne? is niet bekend. Het merk wil zich vanaf half augustus positioneren als oer-Hollands bedrijf. Het betekent dat het nieuwe Telfort niet meedoet aan ?de internationale technologische ratrace?.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Hoeveel zou daarvan naar online advertising gaan?


    2 augustus 2003 om 09:15
    Eddie

    reclamebureau laMarque…stond in persbericht…veel in online advertising is mijn verwachting


    2 augustus 2003 om 18:38
    media

    Thx voor de update Eddie; zag vandaag inderdaad ook de update op Adformatie waaruit blijkt dat Telfort Edwin Evers heeft aangetrokken voor de campagne die is gemaakt door LaMarque:

    Telfort start vandaag met een campagne over de naamsverandering van O2 naar Telfort, waarvoor Radio 538-deejay Edwin Evers aangetrokken is als de stem voor de commercials.

    De campagne moet Nederlanders er vanaf 15 augustus toe bewegen massaal de rood-wit-blauwe vlag uit te hangen. De vlaggenactie begint vandaag. De campagne is gecreëerd door Telfort´s nieuwe bureau LaMarque.

    Volgens Planet Multimedia, dat een Telfort-woordvoerster sprak, werkt ook TBWA nog voor de mobiele telefonieaanbieder. Het bureau doet de internetbranding en maakte het nieuwe logo van Telfort. TBWA introduceerde Telfort eind jaren negentig de eerste keer in Nederland.

    ´De bedoeling is zoveel mogelijk mensen te verleiden om op 15 augustus de Nederlandse driekleur uit te steken. Hiertoe verspreidt Telfort de komende tijd miljoenen vlaggen huis-aan-huis. Wie op die dag de vlag laat wapperen, maakt kans op vijf jaar gratis bellen en sms-en´, aldus de woordvoerster tegen Planet.

    Hoop dat je gelijk hebt vwb inzet van online advertising. We kunnen in Nederland wel een paar goede cases gebruiken.


    3 augustus 2003 om 05:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!