Telegraaf gaat advertenties zelf exploiteren

27 april 2005, 14:28

Een gevoelige tik voor advertentie-exploitant WebAds: de grootste klant, het Telegraaf-concern, gaat zelf de advertentie-exploitatie van de eigen sites verzorgen.

Volgens het corporate blog van GeenStijl stelt de krant een sales team van 8 mensen samen om de taak te vervullen. Frank Volmer, commercieel directeur van De Telegraaf, bevestigt de berichten. Op Emerce laat hij weten dat de herori?ntatie niet betekent dat het bedrijf geheel breekt met het advertentienetwerk. De exploitatie zal in ieder geval nog gedurende het jaar 2005 door WebAds worden verzorgd. WebAds-directeur Tjeerd Kooij gaat er van uit dat de samenwerking daarna in gewijzigde vorm wordt voortgezet.

Categorie
Tags

1 Reactie

    reinout

    Er zat voorheen 2000/2003 een compleet salesteam op De Telegraaf sites. Sterker nog: er zat een complete afdeling van 80 personen met 2 directeuren. Doelstelling werd toen opeens: print, print en print en werd TEM (Telegraaf Electronische Media) opgedoekt. Zal me niet verbazen als er weer een nieuwe afdeling met 50 personen wordt opgetuigd met de doelstelling: internet, internet, internet. Ach ja ze blijven ze lekker bezig.


    27 april 2005 om 18:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!