Tele2 mengt zich in de strijd om internetklant

26 augustus 2003, 04:10

Tele2 mengt zich vanaf vandaag (dinsdag) in de strijd om de internetklant. De onderneming breidt haar aanbod van vaste en mobiele telefonie uit met internet. Tele2 heeft naar eigen zeggen ruim 20 procent van de telefoniemarkt in handen.

Op het gebied van vaste telefonie is Tele2 met ruim 1,2 miljoen klanten KPN’s grootste concurrent. “Veel van onze klanten willen echter ook graag internetten via Tele2, vandaar de uitbreiding van ons aanbod”, zei marketingmanager Sylke Riester van Tele2 dinsdag.

Prijsgevecht

Tele2 betreedt het strijdtoneel echter op kousenvoeten. Internet via Tele2 is alleen mogelijk als de klant een gewone anologe telefoonlijn of ISDN-verbinding heeft. Het prijsgevecht, dat vorige week ontbrandde, gaat echter vooral om de gunst van de klant die sneller internet via ADSL wil.

Internetaanbieder Zon daagde KPN uit met een nieuw laag abonnement. KPN domineert de ADSL-markt met zijn internetdochters XS4ALL, Planet Internet en Het Net. Die laatste dook maandag onder de prijs van Zon.

Het totale aantal ADSL-aansluitingen bij de KPN-dochters steeg in het tweede kwartaal met 95.000 naar 513.000. Aan het einde van dit jaar wil KPN 675.000 ADSL-klanten hebben. Eerder dit jaar ging KPN nog uit van 600.000 aansluitingen.

Volgens Riester hobbelt Tele2 echter niet achter de feiten aan. “De meeste mensen gebruiken internet voor hun e-mail en bankzaken. Daarvoor hebben ze geen breedbandverbinding nodig”, stelde Riester. De onderneming overweegt wel om ook ADSL aan te bieden.

Andermans klandizie

Tele2 wil niet alleen zijn eigen cli?nten verblijden met internet, maar ook andermans klandizie inpikken. Het bedrijf stelt circa 10 procent goedkoper te zijn dan andere internetaanbieders.

Bron:

http://nu.nl/

Zie ook:

Prijzenoorlog tussen ADSL-aanbieders

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!