Tekstadvertenties hebben positief effect op naamsbekendheid

Tekstadvertenties hebben positief effect op naamsbekendheid

Een recente studie, opgezet door IAB en Nielsen//NetRatings, heeft aangetoond dat het plaatsen van gesponsorde tekstlinks via Google Adwords, Overture of Qualigo (willekeurige voorbeelden), een positief effect heeft op de naamsbekendheid van een merk. Het effect blijkt het grootst voor de ongeholpen naamsbekendheid (bron: iMedia).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Mensen beschouwen het ook niet als negatief dat er betaald wordt voor een plaats boven of naast de zoekresultaten, mits dit natuurlijk relevant is: "Betaalde zoekresultaten zijn geen probleem. Het merendeel van de Nederlanders heeft er geen moeite mee als er gesponsorde links tussen zoekresultaten verschijnen. Zeker 63 procent van de 1.522 mensen die door bureau Checkit zijn ondervraagd, zegt geen moeite te hebben als banners en betaalde links tussen de zoekresultaten van zoekmachines verschijnen. Reden hiervoor is dat de betaalde links zijn afgestemd op de zoekopdracht. Wel stellen velen als voorwaarde dat er een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen de reguliere zoekresultaten en de gesponsorde links.
    Bronnen:
    http://www.webwereld.nl/nieuws/17437.phtml
    http://www.checkit.nl/checkitinnews.html

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.