Tarvo halfgebakken?

Tarvo halfgebakken?
, ING Groep
@evr

Tarvo wie is er niet groot meegeworden?Tarvo, wie is er niet mee groot geworden? Drie bakkerij-organisaties hebben Nederlands oudste broodmerk overgenomen van meelproducent Meneba.

Tarvo werd in 1933 geintroduceerd en is een samentrekking van Tarwe en Vos, de molenaar die het speciale moutmeel ontwikkelde waarvan Tarvo wordt gebakken. Hoewel er al jaren niet geadverteerd is, is het brood zonder korrels of pitjes, nog altijd favoriet bij kinderen tot 12 jaar.

De nieuwe tarvo-eigenaren hebben het merkbeeld laten moderniseren.

Centraal staan de thema’s voeden en opvoeden. Op de verpakkingen kunnen kinderen o.a. hun naam, sport, spelletjes of favoriete broodbeleg herkennen. Tarvo zal dagelijks in een wisselende verpakking worden aangeboden, iets dat nog niet eerder is voorgekomen in het supermarktkanaal. Het grijpen naar een echt vers brood wordt dus nog gemakkelijker ;-)

Tarvo is ook een samenwerking aangegaan met Stichting CliniClowns Nederland. De leeftijdsgroepen waarop beide partijen zich richten komen in hoge mate overeen en vrolijkheid en plezier moet ook Tarvo gaan uitstralen. De organisatie zal per verkocht brood een bijdrage ontvangen. Op basis van de afzetcijfers 2004 loopt dat bedrag op tot ongeveer euro 75.000 op jaarbasis. De spaarstand wordt dagelijks bijgehouden op de Tarvo-website.

Het vernieuwde merk Tarvo wordt gelanceerd tijdens de Nationale Food Week begin april in Utrecht. De uitlevering begint op 25 april en zal worden ondersteund met een reclamecampagne op de radio.

Half gebakken.
E?n maand voor de lancering al dit soort zaken roepen, terwijl er online nog niets te merken is van het geheel en menig kind liever naar de zappflat zapt ehh surft… Ik ben geen communicatiedeskundige, maar snap hier weer eens niets van. Ik ben ook ouder en potentieel tarvo-koper, maar krijg het gevoel dat er op dit moment de zaak nog maar half gebakken is. E?n maand voor lancering dit soort zaken al in de publiciteit brengen dateert van 1933 toen het nieuws je 1x per week bereikte ;-) Ik ben benieuwd of dit merk de 100 jaar gaat halen.

Bron: Marketingonline


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.