Tarvo halfgebakken?

30 maart 2005, 03:30

Tarvo wie is er niet groot meegeworden?Tarvo, wie is er niet mee groot geworden? Drie bakkerij-organisaties hebben Nederlands oudste broodmerk overgenomen van meelproducent Meneba.

Tarvo werd in 1933 geintroduceerd en is een samentrekking van Tarwe en Vos, de molenaar die het speciale moutmeel ontwikkelde waarvan Tarvo wordt gebakken. Hoewel er al jaren niet geadverteerd is, is het brood zonder korrels of pitjes, nog altijd favoriet bij kinderen tot 12 jaar.

De nieuwe tarvo-eigenaren hebben het merkbeeld laten moderniseren.

Centraal staan de thema’s voeden en opvoeden. Op de verpakkingen kunnen kinderen o.a. hun naam, sport, spelletjes of favoriete broodbeleg herkennen. Tarvo zal dagelijks in een wisselende verpakking worden aangeboden, iets dat nog niet eerder is voorgekomen in het supermarktkanaal. Het grijpen naar een echt vers brood wordt dus nog gemakkelijker 😉

Tarvo is ook een samenwerking aangegaan met Stichting CliniClowns Nederland. De leeftijdsgroepen waarop beide partijen zich richten komen in hoge mate overeen en vrolijkheid en plezier moet ook Tarvo gaan uitstralen. De organisatie zal per verkocht brood een bijdrage ontvangen. Op basis van de afzetcijfers 2004 loopt dat bedrag op tot ongeveer euro 75.000 op jaarbasis. De spaarstand wordt dagelijks bijgehouden op de Tarvo-website.

Het vernieuwde merk Tarvo wordt gelanceerd tijdens de Nationale Food Week begin april in Utrecht. De uitlevering begint op 25 april en zal worden ondersteund met een reclamecampagne op de radio.

Half gebakken.

E?n maand voor de lancering al dit soort zaken roepen, terwijl er online nog niets te merken is van het geheel en menig kind liever naar de zappflat zapt ehh surft… Ik ben geen communicatiedeskundige, maar snap hier weer eens niets van. Ik ben ook ouder en potentieel tarvo-koper, maar krijg het gevoel dat er op dit moment de zaak nog maar half gebakken is. E?n maand voor lancering dit soort zaken al in de publiciteit brengen dateert van 1933 toen het nieuws je 1x per week bereikte 😉 Ik ben benieuwd of dit merk de 100 jaar gaat halen.

Bron: Marketingonline

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!