Talpa boos vanwege foto fuck vrijdag

12 juli 2005, 18:44

Talpa heeft Retecool.com gesommeerd de foto’s van een recente foto fuck vrijdag te verwijderen omdat er gebruik is gemaakt van (merk)naam, logo’s, auteursrechtelijk beschermde werken (zoals foto’s en onderdelen van de website). Formeel hebben ze natuurlijk gelijk maar of zo’n brief nu de juiste reactie is betwijfel ik. Tot morgenmiddag 13:43 uur zijn de foto’s hier nog te bekijken.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Kasper Katje

    Talpa eist van Retecool dat de gefotoshopte creaties binnen vierentwintig uur van de website verdwijnen. Retecool maakte de eis onmiddelijk openbaar op haar weblog, ondanks het (dringende) verzoek van Talpa om dat niet te doen. “We bekijken nu met onze juridische afdeling of we er nog iets aan gaan doen. Maar zo krijgen we inderdaad een beetje een averechts effect” , erkent Van Rooijen.

    Tja, eerst denken en dan doen is het advies. En dat wil groot inzetten op crossmedia icl. internet. :-$


    13 juli 2005 om 16:15
    Toine

    Hoezo hebben ze ‘formeel’ gelijk? Daar is al heel wat uiteenlopende jurisprudentie over, variërend van satires op Philips logo’s tot oneigenlijk gebruik van colaflesjes in films. Een rechter kan best eens de zijde van de fotofuckers kiezen.


    13 juli 2005 om 16:51
    Jean-Pierre

    Een mooi voorbeeld van wat de impact van iets ogenschijnlijks onschuldigs als een weblog(page) kan zijn. Zal binnen nu en 1 jaar ook vast een discussie over losbarsten tussen duur betaalde ambtenaren in Nederland, Europa of daarbuiten.


    15 juli 2005 om 05:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!