T-Mobile met live WK-voetbal op mobieltjes

14 maart 2006, 17:41

T-Mobile met live WK-voetbal op mobieltjes

T-Mobile heeft op CeBIT aangekondigd dat het in Duitsland 20 van de in totaal 64 wedstrijden live gaat uitzenden via umts. Van alle wedstrijden komen hoogtepunten beschikbaar, en abonnees kunnen verder via mms en sms op de hoogte blijven. Op t-zones, het mobiele portaal, kunnen klanten afbeeldingen downloaden en het laatste nieuws vinden aldus telecomwereld.nl.

Dus toch tv kijken via het mobieltje?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

13 Reacties

    loket

    Een beetje voetbalfan nestelt zich met anderen voor de buis met een krat bier binnen handbereik en gaat toch niet in z’n eentje naar een telefoon zitten staren tijdens een belangrijke wedstrijd. Waar gaat dit over? Voetbal kijken tijdens en EK/WK is een sociale bezigheid, zie het succes van het kroegkijken en straatfeesten. Het kijken via een mobiele telefoon staat daar meer dan haaks op.


    14 maart 2006 om 19:23
    media

    Ben dan ook benieuwd hoeveel mensen het wk via de mobiel gaan bekijken!


    14 maart 2006 om 19:47
    loket

    verwaarloosbaar. van het aantal mensen dat er niet breeduit voor gaat zitten moet je dat deel isoleren dat technisch in staat is om die wedstrijden te kunnen bekijken via een vlakgom-scherm.


    14 maart 2006 om 19:57
    loket

    @Barry: dank voor de link, maar de aankoop van rechten waarborgt m.i. nog geen commercieel succes. een samenvatting kijken op je mobiel lijkt me wel heel erg triest. misschien ben ik te conservatief/sceptisch of een combinatie van beide, maar ik zie er echt geen heil in.


    14 maart 2006 om 20:49
    venturo

    Peter mee eens, previews ja, evaluaties ja. Samenvattingen wellicht, live voetbal overbodig…


    14 maart 2006 om 21:23
    loket

    Zojuist gelezen in de nieuwsbrief van Broadband TV news: “Een nieuw Amerikaans onderzoek geeft aan dat driekwart van de mensen geen belangstelling zou hebben voor mobiele TV. Tot dusver leverden alle onderzoeken die op dit gebied werden gehouden louter enthousiaste reacties op. Deze uitslagen kwamen echter altijd van onderzoek onder speciaal geselecteerde mensen die mee deden aan een proef met mobiele TV. In het nieuwe onderzoek, dat gehouden werd onder 1001 Amerikanen door InsightExpress, in opdracht van financiële dienstverlener RBC Capital Markets, blijkt dat driekwart van de ondervraagden geen enkele belangstelling heeft voor TV op een mobiel apparaat.”

    Dus.


    16 maart 2006 om 19:17
    BasPaauw

    Driekwart niet ? Dat is dus 25% wel? Even rekenen: 300.000.000 x 25% = 75.000.000. Waarvan 2 miljoen in New York alleen jammer dat er zoveel Amerikanen wonen die niet geïnteresseerd zijn in voetbal 🙁


    16 maart 2006 om 19:47
    venturo

    Peter dat is nou typisch een glas vol of glas leeg situatie. 25% is enorm veel. In nederland 2 miljoen of zo. Ik geloof aleen niet live voetbal, dan kruipen mensen inderdaad achter de buis of in de kroeg. Maar voor al die mensen die beroepshalve mobiel zijn is het een zinvolle dienst.


    16 maart 2006 om 20:02
    loket

    een kwart vol of driekwart leeg 😉


    16 maart 2006 om 20:52
    venturo

    Peter je bent gewoon recalcitrant ! 🙂 in dit geval zou een bodempje al tot vreugde moeten stemmen.


    17 maart 2006 om 04:44
    Edward Sleijffers

    Wel een handige optie voor out-of-home gebruik. Je zal met maar je schoonouders uit eten moeten tijdens Nederland-Argentinie…

    Vanwege tijdsverschil zou het wel kunnen aanslaan in landen waar de wedstrijden onder werktijd worden gespeeld. Acht van de deelnemende landen zitten in de tijdzone van de VS. Wie weet er of ze op Trinidad & Tobago UMTS hebben?


    4 april 2006 om 18:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!