SYNQ meet en verbetert effectiviteit van websites

26 mei 2004, 18:41

Sinds 1996 is er aan de Vrije Universiteit gewerkt aan een methodiek die de effectiviteit van websites meet en verbetert. Kenmerkend voor de ontwikkelde methodiek is dat deze websites als systemen ziet waarmee het besluitvormingsproces van klanten wordt ondersteund. Vanuit dit oogpunt worden websites ook wel Customer Decision Support systems (CDSS) genoemd. Als spin-off van het onderzoek is de onderneming SYNQ ontstaan dat op 10 juni officieel van start gaat.

Persoonlijk volg ik al jaren het onderzoek van o.a. Marcel Creemers en Tibert Verhagen. Het landscape model dat ze gebruiken (gebaseerd op o.a. het werk van Champy) is absoluut interessant maar ik vraag me wel af of het niet te academisch is.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!