Supermarkten boeken wisselend succes met kinderacties

Supermarkten boeken wisselend succes met kinderacties

De kinderacties waarmee grote supermarktketens deze zomer de consumenten aan zich proberen te binden, zijn wisselend succesvol.

Met name de Fox Kids-kaartjes van Super De Boer bleken aan te slaan bij de jeugd: `De klanten komen speciaal naar de winkel voor de Fox Kids-kaarten. Ook mensen die gewoonlijk naar een andere formule gaan. Bovendien worden er artikelen gekocht, die ze normaal gesproken links laten liggen`. In totaal zijn er 54 miljoen Fox Kids-kaartjes de deur uitgegaan en 150.000 verzamelmappen om deze kaartjes in op te bergen. Hoewel de omzet tijdens de actieweken (week 20 tot 28) flink is gestegen, maakte Laurus onlangs bekend dat het totale resultaat van de organisatie nog altijd onder druk staat.

Laurus lijkt met zijn Fox Kids-actie de grote winnaar van het zomerseizoen te zijn. De jaarlijkse Lego-actie van C1000 en de campagne `Kids voor niks` van Albert Heijn (waarbij korting werd gegeven op toegangskaartjes voor pretparken) lijken hun uitwerking grotendeels te hebben gemist. Zo erkent C1000-ondernemer K. Elzinga uit Meppel dat hij ook deze zomer zo`n 15% van zijn omzet heeft moeten inleveren.

Bron:
Distrifood Nieuwsblad


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.