Supermarkten boeken wisselend succes met kinderacties

13 augustus 2003, 09:08

De kinderacties waarmee grote supermarktketens deze zomer de consumenten aan zich proberen te binden, zijn wisselend succesvol.

Met name de Fox Kids-kaartjes van Super De Boer bleken aan te slaan bij de jeugd: `De klanten komen speciaal naar de winkel voor de Fox Kids-kaarten. Ook mensen die gewoonlijk naar een andere formule gaan. Bovendien worden er artikelen gekocht, die ze normaal gesproken links laten liggen`. In totaal zijn er 54 miljoen Fox Kids-kaartjes de deur uitgegaan en 150.000 verzamelmappen om deze kaartjes in op te bergen. Hoewel de omzet tijdens de actieweken (week 20 tot 28) flink is gestegen, maakte Laurus onlangs bekend dat het totale resultaat van de organisatie nog altijd onder druk staat.

Laurus lijkt met zijn Fox Kids-actie de grote winnaar van het zomerseizoen te zijn. De jaarlijkse Lego-actie van C1000 en de campagne `Kids voor niks` van Albert Heijn (waarbij korting werd gegeven op toegangskaartjes voor pretparken) lijken hun uitwerking grotendeels te hebben gemist. Zo erkent C1000-ondernemer K. Elzinga uit Meppel dat hij ook deze zomer zo`n 15% van zijn omzet heeft moeten inleveren.

Bron:

Distrifood Nieuwsblad

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!