Succes met content marketing in het AI-tijdperk

AI is marketing snel aan het veranderen. Hoe raakt het content marketing en hoe speel je daarop in?

16 augustus 2023, 07:00 1682 x gelezen

Robert Rose is een grote naam in de content marketing wereld. Hij is spreker, consultant, succesvol auteur en één van de gezichten van The Content Marketing Institute. Hij helpt veel grote bedrijven om succesvol te worden met content marketing. In deze aflevering geeft hij zijn visie op een aantal recente ontwikkelingen en trends binnen content marketing.

Robert geeft in een gesprek met Jerrel zijn mening over de volgende onderwerpen:

  • Robert was nooit van van ‘bouwen op rented land’. Maar is bouwen op ‘rented land’ in 2023 wel een slimme zet?
  • Weegt de auteur weegt zwaarder dan de inhoud zelf voor succes?
  • Maakt AI audio- en videocontent belangrijker?
  • Is beginnen met content marketing binnenkort nog wel de moeite waard?
  • Wat is beter? Investeren in één kanaal en daar het beste zijn of beginnen met het verhaal en dat op verschillende plekken en in verschillende vormen vertellen?
  • Is een echte passie voor een onderwerp één van de belangrijkste ingrediënten voor contentmarketing?
  • Is authenticiteit in content marketing belangrijker dan design?
  • Is het wel handig om een marketing achtergrond te hebben als je goed wilt worden in content marketing?
  • Is een financiële business case bouwen voor content marketing nodig en haalbaar?
  • Wordt het gebruik van content om echte relaties met echte mensen op te bouwen straks één van de belangrijkste doelen voor content marketing in B2B?

Kijken of luisteren kan ook via Inbound4Cast of Spotify.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!