Sprekende affiche van Ford

20 september 2005, 08:25

Sprekende affiche van FordNa de eerste iDTV-spot in Belgi? die uiteindelijk dan toch vorige week werd uitgezonden, zorgt Ford weer voor een sterk staaltje innovatie en entertainment met een zogenaamde “Talking Ad”.

E?n week lang, tijdens piekuren, doet Ford mirakels in de grootste treinstations. Een op het eerste gezicht klassieke affiche met een gezicht van een man komt plots tot leven. De niets vermoedende voorbijganger wordt toegesproken door het personage, een verborgen acteur. Deze acteur kan via onzichtbare luidsprekers, een verborgen camera en een joystick converseren met de voorbijgangers.

Op de website kun je ook de hele week lang de reacties van het publiek live observeren via een streaming web cam. Via dezelfde site kun je ook sprekende e-cards versturen : je tikt een tekst naar wens in en de e-card zal jouw tekst uitspreken wanneer de ontvanger erop klikt.

Deze campagne, ook ondersteund door klassieke media zoals TV, radio en abribus, wil Ford op een onverwachte en sympathieke manier in het straatbeeld zetten. Het zorgt voor gespreksstof in de koffiekamer. En op blogs natuurlijk.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Erg goed, en zoals ik me afgelopen week al afvroeg: waar blijvt de Nederlandse automotive branche op gebied van online marketing? Na de goed uitgewerkte Citroen-case van enkele jaren geleden heb ik niet erg veel spraakmakends meer gezien.


    21 september 2005 om 03:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!