SpinAwards 2004: Beste Mobiele Concept

31 maart 2005, 04:32

ReclameWeek besteedde de afgelopen periode wekelijks aandacht aan de inzendingen voor de SpinAwards. Ook Marketingfacts zal deze week dagelijks even stilstaan bij de inzendingen van dit jaar. Vandaag de inzendingen voor het beste mobiele concept van 2004.

De genomineerden voor het beste mobiele concept

ANWB Engin GO! Magazine (ANWB, Bookmark)

InterActionWall op Dance Valley (Vodafone , @hand Communications)

Nametones (Heineken Nederland BV, Qi)

2GOTV, Nederlandse eerste mobiele tv-zender ( Vodafone, Media Republic)

SMS Wave (Smartwave bv, Uphill Battle innovation partnership)

Verkoopkansen via mobiele telefoon

Wellicht een aardige aanvulling op de nominaties van de SpinAwards zijn de zeven verkoopkansen via de mobiele telefoon die worden beschreven in het tijdschrift Bizz. Het gaat daarbij allemaal om concrete, bestaande diensten. Of ze een succes worden moet echter nog blijken. De zeven verkoopkansen zijn: korting op vertoon van je mobiel (ADGJ Mobile Marketing), informatie per sms over huizen (MegaNova), titelsong via sms (Sky Radio), praten met een billboard (Hypertag), scannen van streepjescode (OP3), tickets per mobiel (Beep) en klant belt gratis (UpSnap) (via: Dialogamigo).

Voor leden van marketingfacts is het betreffende artikel uit ReclameWeek hier te downloaden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Mobiele marketing kan met verschillende toepassingen worden ingezet om de gestelde doelen te bereiken. Het vergelijken van de 21 inzendingen voor de ‘Spin’ in de categorie ‘beste mobiele concept’ (waaruit 5 nominaties zijn overgebleven) is dan eigenlijk ook een beetje appels met peren vergelijken. Ben dan ook benieuwd wat het beste mobiele concept van 2004 wordt en op basis waarvan de keuze wordt gemaakt. Iemand al een voorkeur?


    31 maart 2005 om 04:35
    Robert

    Of het ooit aanslaat weet ik niet maar SMS Wave is in ieder geval het meest innovatieve concept van de genomineerden dit jaar.


    31 maart 2005 om 06:04
    Willem Jan Groothart

    Nadeel van de SpinAwards vind ik dat de bedrijven zichzelf tegen betaling moeten inschrijven. Op deze manier gaat het natuurlijk niet geheel objectief. Dat geef je zelf ook eigenlijk al aan door het stukje van de bizz erbij te pakken. Hypertag, OP3, Beep en MegaNova (wat overigens smseenhuis.nl moet zijn) zouden hier zo tussen passen.


    31 maart 2005 om 06:30
    M. Schopman

    Ze kunnen me geen van allen echt verrassen. Misschien verwachte ik teveel. Ik mis interactiviteit, afzet en eenvoud.

    De afzet van tv kijken op je mobiel, lijkt me nu niet echt iets waar je met een gerust hart bij gaat slapen. Tenzij je ondertussen “sms nu ‘aan’ naar … ” erbij gebruikt, maar dan worden de kosten voor de eindgebruiker nog hoger.

    Waar blijven MMORPG’s op de mobiele telefoon?


    31 maart 2005 om 07:20
    ferdinand

    Niet verrassen? Tja, de verrassing zit nu juist in de subtiele details, in de manier waarop iets uitgevoerd wordt. Totaal nieuwe dingen, ja die zitten er inderdaad niet bij. Met uitzondering van de SMS wave dan, wat dat vind ik wel absurd fraai en origineel. Wie bedenkt zoiets? Dat is dus wel degelijk verrassend! Toch?


    5 april 2005 om 07:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!