Speurders.nl adverteert op Net5 text

24 november 2004, 14:12

Speurders.nl, de advertentiesite van het Telegraafconcern, biedt per vandaag zijn aanbod aan via de teletekst-dienst van Net 5. Vanaf pagina 830 wordt een selectie uit de meest actuele aanbiedingen getoond. Hiermee hoopt de site een grote nieuwe doelgroep op een ander moment te bereiken. “Na afloop van Sex & the City kun je nu rustig in bed op zoek naar bijvoorbeeld DVD-verzamelingen van de serie”, aldus Michiel van der Meer, manager Speurders.nl.

Met de nieuwe doelgroep doelt Van der Meer onder andere op een groot deel van de 5 miljoen Nederlanders die op dit moment nog geen internettoegang hebben. Net5 Text claimt maandelijks 1,4 miljoen kijkers te trekken. Speurders.nl treedt in de voetsporen van de Auto-Telegraaf, waarmee het Telegraafconcern al langere tijd actief is op Net 5 Text.

Volgens Multiscope is Speurders.nl inmiddels de zesde site van Nederland en bereikt het daarmee ruim 4 miljoen Nederlanders.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Zijn er eigenlijk goed onderbouwde cijfers vwb het teletekstgebruik in Nederland? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de wijze waarop teletekts nu beschikbaar is (navigatie, vormgeving, snelheid, etc), nu aanzet tot intensief gebruik.

    Iemand cijfers?


    24 november 2004 om 18:41
    Maartje Glas

    Ja, die cijfers zijn er. Dagelijks wordt door Intomart GfK het teletekst gebruik gemeten: unieke bezoekers die per dag teletekst raadplegen.

    Voor wat betreft SBS6, NET 5 en Veronica/Fox Kids Text vind je hieronder de gemiddelde bereikcijfers per maand:

    SBS 6 Text: 2.140.980

    NET 5 Text: 910.058

    Veronica/ Fox Kids Text: 1.131.375

    Bron: Intomart GfK, januari tot en met oktober 2004


    25 november 2004 om 09:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!