Sense en Simplicity

20 september 2004, 11:34

Vroeg me al af waar al die bezoekers vandaag vandaan komen. Wat blijkt? Staat dit weblog gewoon op de eerste plaats als je in Google zoekt op sense and simplicity. Wellicht dat Philips ook eens moet gaan denken aan een weblog tbv zoekmachine marketing!

Zie ook:

Fokke en Sukke eisen meer sense en simplicity

Philips: 10 procent marketingbudget voor online

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Vreemd, net nog eens gekeken en nu staat dit weblog op de zesde plaats!? Gelukkig heb ik nog een screendump voor de ongelovigen 🙂


    20 september 2004 om 12:55
    Anders Floor

    Achtste inmiddels. Ik weet niet wat voor middel je hebt toegediend aan Google maar het is uitgewerkt 😛

    PS. je stond op 1, ik zag het ook 🙂


    20 september 2004 om 13:58
    Anders

    Dat zal ook wel, maar niet meer in de mate als voorheen.

    Uit de Adformatie van donderdag, bijvoorbeeld: “De rommelige Philips-website, met meerdere zoekmachines en tientallen pagina’s die nooit werden bijgehouden, is grondig opgefrist”. En waar Philips nu definitief heeft afgerekend met de versnippering in de marcom-strategie, zal dat ook op technisch vlak snel gaan. In plaats van tientallen CRM-systeempjes komt er een nationaal, Europees of mondiaal CRM-systeem. In plaats van een aparte site voor elke unit in elk land, komen er eenduidige, meertalige internationale oplossingen. Vergelijk het met automerken waar de clustering hard is toegenomen in de afgelopen jaren. BMW, Mitsubishi, Saab en vele anderen hadden met hun online strategie over heel Europa te maken met tientallen bedrijven, dat is nu teruggebracht tot handvol bedrijven die op Europees niveau werken. Merken die dat nog niet hadden gedaan, volgen in rap tempo.

    In Nederland zijn er nu veel bedrijven die actief zijn voor de online activiteiten van Philips, en daarvan gaan er binnenkort een boel het account kwijtraken aan een paar grote (internationale) spelers. De front-end is wereldwijd al op één lijn gebracht, nu de back-end nog.


    25 september 2004 om 10:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!