RSS: Wie het weet, mag het zeggen.

6 september 2005, 04:30

Marketingstudies doet een oproep aan NewsGator, FeedDemon, Yahoo!, Pluck, Attensa, Bloglines, FireFox, Pheedo, Nooked, Syndicate IQ en anderen om cijfers bekend te maken omtrent het gebruik van RSS. Als je de uitkomsten van een aantal onderzoeken rondom RSS op een rijtje zet, word je namelijk nog niet veel wijzer.

Zie ook Frankwatching

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Bij mij thuis maakt 25% gebruik van RSS (50% is op de hoogte van RSS) en bij mij op werk maakt 100% gebruik van RSS. Het maakt dus nogal wat uit hoe en aan wie je de vraag stelt dus logisch dat al die cijfers afwijken.

    Ik denk dat de cijfers van PEW en Jupiter de beste overall schatting geven van het huidig RSS-gebruik: 5-10% De spreiding is groot omdat je wel of niet de MyYahoo (en andere portals) kunt meenemen. Veel gebruikers van die portals realiseren zich niet dat ze in principe gebruik maken van feeds. Is ook prima overigens.


    6 september 2005 om 04:52
    Onno

    Ach, het is niets meer of minder dan een ‘nieuwe’ manier om dezelfde content te ontsluiten of te scannen. Na RSS zullen nog vele andere methoden het licht zien, en uiteindelijk zul je alles op een veelvoud aan methoden kunnen benaderen.

    Lekker interessant.


    6 september 2005 om 05:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!