RSS, uitdaging of bedreiging voor direct marketeers en uitgevers?

RSS, uitdaging of bedreiging voor direct marketeers en uitgevers?

Op dinsdag 8 maart zal tijdens de iLounge van de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA) nader worden ingegaan op de uitdagingen en bedreigingen van RSS voor direct markteers en uitgevers. Naast ondergetekende, zullen Anton van Elburg (hoofdredacteur Emerce) en Sander van de Blonk (directeur Rapid Sugar) hun visie geven op RSS als resp. gebruiker, uitgever en marketeer. De iLounge staat onder leiding van Christiaan Alberdingk Thijm (partner bij SOLV advocaten, gespecialieerd in nieuwe media).

Datum: 8 maart 2005
Tijd: 15.00 - 18.00 uur
Locatie: Vakzuid (Olympisch Stadion) te Amsterdam

Programma
15.00 uur Ontvangst, registratie en drankje
15.30 uur Start iLounge. Opening door moderator, Christiaan Alberdingk Thijm (partner bij SOLV advocaten, gespecialieerd in nieuwe media)
15.50 uur Presentatie Marco Derksen (Share of Mind) met een uitleg over RSS en de laatste ontwikkelingen van RSS
16.05 uur Presentatie Anton van Elburg (hoofdredacteur Emerce) met de mogelijkheden en bedreigingen voor uitgevers
16.20 uur Presentatie Sander van de Blonk (directeur Rapid Sugar) met zijn visie op kansen voor marketeers
16.35 uur Panel-discussie
17.00 uur Borrel achterin in de zaal (2 gratis consumpties)

Kosten: DDMA leden gratis, IPAN-, IAB- en BVA-leden 15 euro, andere niet-leden 30 euro (contant te voldoen bij de entree!).

Aanmelden via:
http://www.ddma.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Voor ik het vergeet, geinteresseerden kunnen na afloop direct door naar 212 Amsterdam waar dit keer Rob Punselie zal ingaan op de do's en dont's van webcommunicatie!

    geplaatst op
  • Met al die gratis consumpties vrees ik een dip in de productiviteit van Nederland op woensdag.

    geplaatst op
  • RSS is de oplossing om zonder gezeur content af te lezen van websites niks bedreiging

    geplaatst op
  • Ik zie in rss ook niet direct een bedreiging voor uitgevers. Ik zie het eerder als een aanvulling. Aan adverteren in rss feeds wordt immers ook al gewerkt. Voor direct marketeers of grote bedrijven geldt: biedt datgene aan wat je nu per e-mail aanbiedt ook aan in rss. Dus persberichten en nieuwsbrieven. Clockwork heeft bv. al een rss feed waarin bedrijfsnieuwtjes via rss de 'blogosphere' worden ingeslingerd. Slim! Zie rss als een nieuw bulletinboard: je bedient diegenen ermee die er op willen kijken. Anderen probeer je via meer traditionele kanalen te bereiken.

    geplaatst op
  • Iedereen weet dat 212Amsterdam.nl gratis is en meer dan 2 drankjes echt gratis zijn voor iedereen?

    geplaatst op
  • En dat 212amsterdam nog geen gebruik maakt van rss ;-)

    geplaatst op
  • Paul, hebben we nog geen RSS voor 212 Amsterdam? Schande, Scobleizer zou je hiervoor ontslaan! ;-)

    geplaatst op
  • Wij, als kersverse uitgever van een online magazine (KampeerZaken.nl), zien absoluut geen bedreiging in RSS feeds. Ook wij zullen deze binnenkort beschikbaar stellen. Maar idd zullen deze misschien een beetje commercieel tintje krijgen......

    geplaatst op
  • Wat begin ik toch een hekel te krijgen aan die "wij van [sitenaam]..." berichten. Dat is pas comment-spam als je het mij vraagt ;)

    Christiaan Alberdingk Thijm zou voor mij alleen al de moeite waard zijn om te komen. Ik heb nog steeds erg veel profijt van zijn laatste boek. Must-have voor iedereen die iets met internet te maken heeft.

    geplaatst op
  • @Marco Misschien kan je hier iets mee 212 Amsterdam rss

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.