Relatiegeschenken intermediair vallen niet in de smaak bij klant

Relatiegeschenken intermediair vallen niet in de smaak bij klant

Ruim 75% van de verzekeringsadviseurs geeft zijn klanten regelmatig relatiegeschenken. De presentjes die zij meenemen zijn echter niet van het soort waar de klant op zit te wachten. Dit blijkt uit een onderzoek van www.koopeenpolis.nl in samenwerking met de Rotterdamse Kamer van Koophandel en de Hogeschool Rotterdam.

Volgens Koopeenpolis geeft 78,7% van de adviseurs gemiddeld 3 keer per maand een relatiegeschenk met een gemiddelde prijs van 11,34 euro. Geliefde geschenken zijn kantoorartikelen en bloemen. Van de klanten ontvangt 51% graag relatiegeschenken, maar liever geen kantoorartikelen en bloemen. Volgens het onderzoek zijn zij met deze geschenken `het minst blij`. Waar deze klanten wel blij mee zijn, vermeldt het onderzoek niet. De site koopeenpolis.nl biedt verzekeringsadviseurs ruim 850 polisaanvraagformulieren van de 26 grootste verzekeraars. De site trekt naar eigen zeggen meer dan 8.000 professionele bezoekers per maand. Zustersite koopeenverzekering.nl is bedoeld voor particulieren, maar wordt ook steeds meer door verzekeringsadviseurs gebruikt als checklist voor offerteaanvragen van eigen particuliere en zakelijke relaties.

Bron: Verzekeringsmagazine VVP


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.