ReclameReview: Holland Casino

24 mei 2012, 13:31

De nieuwe commercial van Holland Casino is gebaseerd op de belevenissen van een fiche (of chip, wat jij wilt). Onze rollende gastheer laat zien dat Holland Casino vernieuwd is. Daarnaast is er ook een video over 'The Man Behind The Chip', die op YouTube duidelijk populairder is dan de eigenlijke commercial.

Credits:

Bureau: TBWANEBOKO

Creatie: Dieuwer Bulthuis, Chris Sant

Klant: Holland Casino – Jan Paul van Heemskerck, Astrid van Kempen, Lisbeth Gruppen

Productie: Jeroen Mol, Suzanne Huisman (Fat Fred's Film Company)

Postproductie: The Ambassadors

De doelstelling:

Communiceren dat Holland Casino vernieuwd is, zodat mensen nieuwsgierig worden en komen kijken.

De uitwerking:

Een chip rolt het hele casino door en vertelt zo in beelden het verhaal van het vernieuwde Holland Casino.

Het oordeel:

Ik vind de commercial niet zo spannend, eerlijk gezegd. Door de “making-of” erbij te kijken, wordt het geheel wel een stuk leuker, maar dat zien mensen niet die de commercial op TV zien. “Ontdek het nieuwe Holland Casino” is de boodschap en die komt wel over, volgens mij. De chip rolt langs alle onderdelen van het casino, zodat je een beeld moet krijgen van wat er allemaal te zien en te doen is. Maar natuurlijk gaat het veel te snel om echt goed te zien wat er nu veranderd is. Het is meer een totaalplaatje dat een nieuw imago moet neerzetten. Beetje hippe muziek, hippe beelden… en blijkbaar is ook het humorconcept losgelaten. Jammer, want dat was nu altijd juist zo leuk. Overigens zag ik nog een variant op TV die afsluit met het try-outpakket voor 35 euro. Daar vind ik het concept al weer wat sterker, ook omdat de chip dan uiteindelijk nog in dat pakket rolt, waar voor 35 euro aan speelgeld inzit. Dat is een voor kijkers interessante call-to-action die al iets dwingender/overtuigender is dan “kijk op www.hollandcasino.nl”.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    rene stuuk

    Ik vind de clip best vet gedaan met die kicken sound erbij,over die sound gesproken,wie zijn dit die dat spelen.

    Verder is het wel heavy dat je op zo’n manier mensen naar een casino moet lokken met deze tyden,maar ja ieder zijn ding toch


    10 juni 2012 om 20:31
    lh

    tune is zeer irritant, echte vernieuwingen bij HC worden niet duidelijk gecommuniceert, oppervlakkig, te snel in elkaar gestoken, geen humor, geen mensen die spreken, kortom: een clip kost centen, niet weinig centen en dan moet de boodschap leiden naar het doel en dat is hier onderschat vrees ik. niet echt professioneel helaas.


    20 december 2012 om 20:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!