Melk is bijzonder. Dat is de boodschap die FrieslandCampina overbrengt in een al even bijzondere commercial. Hij is namelijk gebaseerd op een interne moodfilm die alleen bedoeld was voor de medewerkers. Maar wegens groot succes is er nu dus ook een consumentenversie van gemaakt.
Credits:
Creatie: 1Camera
Verantwoordelijk bij de klant: Jan Bles
De doelstelling:
FrieslandCampina wil met The Story of Milk medewerkers en externe stakeholders wereldwijd helpen herinneren hoe bijzonder melk als product van moeder natuur eigenlijk is.
De uitwerking:
Na presentatie van de drie minuten durende versie aan medewerkers van FrieslandCampina wereldwijd in november, werd besloten een corporate campagne te ontwikkelen met deze film als basis. Hiermee is de eerste corporate campagne voor FrieslandCampina gecreërd, sinds het bedrijf in 2008 ontstond door de fusie van Friesland Foods en Campina.
Het oordeel:
Mooi, dat is het juiste woord hier. Ten eerste al hoe het proces verlopen is. FrieslandCampina maakte een interne film die over de 'magie van moeder natuur' ging. Dat was al een mooi idee dat nog mooier werd uitgewerkt door 1Camera. FrieslandCampina luisterde naar de positieve reacties en had het lef om er gewoon ook een consumentenversie van te maken. Ten tweede zijn de beelden geweldig, maar dat waren ze in de interne versie van de film ook al. Ten derde: die voice-over van dat jongetje. Ik denk dat juist die voice-over de commercial erg sterk maakt. Samen met de sfeervolle beelden en de muziek zet die stem het gevoel neer. Ten vierde de actiesite. Daar moet je dan natuurlijk ook iets bijzonders van maken. En dat is ook gebeurd. Vandaar mijn oordeel: mooi!