ReclameReview: anti-stress met Dr. Giorgini
Zit je net lekker bij je kampvuurtje aan het water, breekt er ineens paniek uit. Kan gebeuren natuurlijk. Maar het zorgt wel even voor de nodige stress. En daar zit je niet op te wachten. Als dit in Italië gebeurt, kun je terecht bij Dr. Giorgini. Die weet wel raad met stress.
Credits
Alessandro Gaudio – Deloitte Digital, Partner
Emanuele Viora – Deloitte Digital, Executive Creative Director
Andrea Jaccarino – Deloitte Digital, Executive Creative Director
Fabrizio Marvulli – Deloitte Digital, Manager
Vasco Bertoldi – Deloitte Digital, Creative Strategist
Ziad Tayah – Deloitte Digital, Digital Media Specialist
Pierangelo Spina – Filmgood, Executive Producer
Carlotta Magnani – Producer
Igor Borghi – Director
Luca Esposito – DOP
Luigi Pelizzo – Scenography
Giulia Tagliaferri – Costumi
Caterina Martini – Direttore di produzione
Lorenzo Colungati – Editor
Vincenzo Casucci – Music
EDI Effetti Digitali Italiani – Post Production
Doelstelling
Meer rustgevende producten verkopen in deze gejaagde technologische tijden.
Uitwerking
Uit het persbericht: “A pressing storytelling, an ironic tone of voice and the added value of a data-driven strategy: these are the ingredients from which Deloitte Digital creates the new communication campaign for Dr. Giorgini, an Italian brand specialized in the production and sale of natural remedies all over the world.”
“While technological innovation simplifies our lives by allowing us to be always connected, reducing distances and offering us incomparable types of entertainment, it also leads to negative consequences that we too often end up underestimating: the light of screen delays sleep, the sound of devices interrupts it and the entire human biological rhythm changes with it.”
“De spanning, de onzekerheid en de wisseling in kijkrichting zorgen ervoor dat deze commercial écht je hartslag verhoogt”
“Too many of us are involved because the data speaks for itself: 53% of people work during the weekend, 52% over working hours and 54% even if they are sick.”
“The mission of the company has never changed in forty years: ‘helping people to rediscover their well-being thanks to the healing power of nature’, as declares its founder Martino Giorgini, who continues explaining the strategy behind the new campaign: ’to do so we decided to use the language closest to the new generations, with the aim of helping them to see the topic from a new point of view, because innovation in itself is neither positive nor negative, the only thing that is really important is always being able to find the right balance.'”
“The film entertains us with its fast pace thanks to the direction of Igor Borghi, and the production decisions of Filmgood, all oriented to enhance the creative approach and the needs of the project. An already well-established team that in the past has earned creative awards both nationally and internationally, including numerous shortlists at the Cannes Lions Festival.”
Oordeel
De eerste keer dat ik deze commercial zag, dacht ik meteen: ‘Dit lijkt wel virtual reality’, ook al keek ik op mijn desktop. Hoe dieper ik het verhaal in werd getrokken, des te sterker werd het gevoel. De spanning, de onzekerheid en de wisseling in kijkrichting zorgen ervoor dat deze commercial écht je hartslag verhoogt.
“Qua boodschap zitten ze wel goed”
Mooi gemaakt dus, maar wat is nu de eigenlijke boodschap? Dat je met de producten van Dr. Giorgini tot rust komt in deze tijden waarin we volop bezig zijn met allerlei technologie. Oké, wij kennen het merk en de producten misschien niet in Nederland, maar in Italië kan het merk al heel bekend zijn na 42 jaar. In dat geval is dit een prima koppeling tussen probleem/situatie en oplossing/product.
Het contrast is groot tussen de spannende VR-gedeelte en de relaxte eindboodschap. Dat is precies wat je nodig hebt om het effect van de rustgevende thee te kunnen overbrengen. Of de kijker ook echt voor de producten van Dr. Giorgini kiest, dat blijft natuurlijk altijd de vraag. Maar qua boodschap zitten ze wel goed, lijkt me.