ReclameReview: Beckers

3 april 2014, 09:29

De etiquette voor goed snacken krijgen we in deze nieuwe campagne aangeleerd door Beckers. Tja, wie weet nu beter hoe het moet dan een fabrikant van snackproducten?

Credits

Verantwoordelijk bij Beckers: Arnoud de Vrij, Nathalie Brugel

Bureau: N=5

Creatie: Bies Vermeulen, Sebastiaan Kenter

Account: Anouk Zink, Floris Reuvers

Strategie: Jos Ahlers

Bureau-productie: Monique Neuteboom

Regie: Nils Gerbens

D.O.P: Menno Mans

Productiemaatschappij: 100% Halal

Editor: Annelien van Wijnbergen, de Kapsalon

Postproductie: De Grot

Geluid & Muziek: Soundcircus, Kees Kroot

De doelstelling

De psychologische koppeling creëren tussen snacken en Beckers, zodat mensen vaker Beckers snackproducten kopen.

De uitwerking

Bij veel gezinnen gelden tijdens de traditionele avondmaaltijd allerlei regels. Geen telefoons aan tafel, niet praten met volle mond, niet voor de tv eten, ga zo maar door. Maar deze regels verdwijnen zodra snacks verschijnen. Dat maakt de snackmaaltijd niet alleen lekkerder, maar ook zoveel leuker. Beckers begrijpt dit als geen ander en haakt hier met haar nieuwe campagne op in. Via instructiefilmpjes wordt nog eens haarfijn uitgelegd hoe je nou goed moet snacken. Dat is dus met je handen én met lekkers van Beckers. Want als je snackt, snack dan goed.

Het oordeel

Misschien komt het doordat ik er niet veel van verwachtte, maar ik vind deze campagne een positieve verrassing. Vooral omdat hij zo eerlijk is. Als je kiest voor een snackmaaltijd, gelden de reguliere eetregels niet meer. Dan gaan alle remmen los. Beckers laat zien dat dit helemaal niet erg is. Sterker nog: je wordt aangespoord om er nog beter in te worden.

Zo zorgt Beckers ervoor dat het merk flink scoort op de likeability-meter. Tenminste, (en nu komt mijn enige punt van kritiek) als de kijker de hele commercial afkijkt en ziet wie de afzender is. Er had namelijk net zo goed Mora kunnen staan in dit geval. Er zit geen duidelijk onderscheidend Beckers-verhaal in. De positionering is anders, maar dat gaat alleen om hoe je met de producten omgaat, niet waarom ze anders zijn dan die van concurrenten.

Echt, ik vind de campagne leuk. Maar of hij duidelijk genoeg de link legt met het merk Beckers, dat weet ik niet.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie

1 Reactie

    Karin van Poppel

    Nog nooit eerder zo’n irritante stem gehoord. Als ik die man hoor praten gaan spontaan mijn haren overeind staan. Hij probeert geloof ik het er letterlijk in te pompen. Wel bereikt dat ik deze reclame direct herken. Maar ga ik de snacks ook kopen ? Nou nee want dat lekkers van Beckers gaat wat mij betreft niet op.


    8 september 2014 om 17:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief