Reclame ‘vrouwonvriendelijk’

Reclame ‘vrouwonvriendelijk’

Ondanks de veranderde rol van vrouwen in de maatschappij zijn veel vrouwen van mening dat op hen gerichte reclame nog altijd op hun rol als huisvrouw en moeder inspeelt.

Dit blijkt uit onderzoek van Tayler Nelson Sofres. Zo`n 65% van de vrouwen tussen de 35 en 45 jaar vindt reclame die hen aan zou moeten spreken neerbuigend van toon en 50% vindt de rol van vrouwen in reclame ouderwets in vergelijking met televisieseries. Bijna 40% vindt op vrouwen gerichte reclame achterhaald. Opmerkelijk genoeg vindt slechts 34% van de vrouwen tussen de 16 en 34 jaar reclame neerbuigend ten opzichte van vrouwen.De onderzoekers constateren dat reclamemakers achterlopen bij de actuele ontwikkelingen. Uit het onderzoek blijkt tevens dat vrouwen een hekel hebben aan `hard-sell` tactieken en meer aandacht hebben voor reclame op billboards en in tijdschriften en mond-tot-mond reclame dan mannen. Bovendien spreken tv-series als `Sex and the City` vrouwen veel meer aan dan reclame voor cosmetica, kleding en haarproducten. Ten slotte blijken vrouwen weinig waardering te hebben voor reclame die mannen als doetjes met twee linkerhanden neerzet.

Bron:
Marketing Week p. 21, 3/4 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.