Reclame via zowel televisie als internet blijft beter bij consument hangen

Reclame via zowel televisie als internet blijft beter bij consument hangen
, Reddion
@alexstil

Reclame en marketing kunnen profiteren van synergie-effecten. Uit een gezamenlijk onderzoek van medewerkers van de universiteit van Minnesota en Missouri blijkt namelijk dat een reclamecampagne die zowel via televisie als via internet bij consumenten onder de aandacht wordt gebracht, aanmerkelijk langer blijft hangen dan een reclame-campagne die via een enkel medium wordt gevoerd.

Bovendien wordt de geloofwaardigheid van de reclame er door vergroot en is er meer waardering voor een gecombineerde campagne. Al deze cijfers zijn hoger dan bij het herhalen van dezelfde reclame. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 185 studenten. Ongeveer de helft hiervan kreeg een reclamecampagne via zowel het internet als de televisie te zien.

De andere helft zag dezelfde reclame een aantal keren voorbij komen via hetzelfde medium. Uit het onderzoek bleek ook dat de houding ten opzichte van reclames niet afhankelijk is van de gekozen benadering. Volgens de onderzoekers kunnen de uitkomsten worden gebruikt door communicatiemedewerkers en marketeers om de effectiviteit van (reclame-) campagnes te verbeteren.

Bron: Journal of Advertising / Marketingdata


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.