Reclame via zoekmachines wint snel terrein

Reclame via zoekmachines wint snel terrein

Een hoge plaats bij de resultaten van zoekmachines is voor veel adverteerders reden te investeren in search engine optimization. Volgens Ted McConnell van Procter & Gamble is searchmarketing een fenomeen dat de reclamewereld op zijn kop zet.

Daarbij heeft hij het niet over de hype die search als marketingtool momenteel doormaakt of de aanstaande beursnotering van Google, die met een bereik van 39,4% van alle internetgebruikers als spons voor de searchmarkt fungeert. Waar McConnell op doelt is het groeiende aandeel van zoekmachines in een bredere trend van individualisering door mediafragmentatie, interactieve televisie en andere ontwikkelingen die het steeds lastiger maken de consument te bereiken.

Search wordt een geavanceerde vorm van reclame die nieuwe reclamevormen met zich mee zal brengen. Nu al kent search-reclame diverse vormen. Bij contextual advertising verschijnen gesponsorde links naast relevante, niet door de zoekmachine gegenereerde content. Bij paid inclusion kunnen adverteerders voor een hoge plaats op de resultatenlijst zorgen en bij paid placement is de notering op de lijst geheel te danken aan het bedrag dat de adverteerder betaalt.

Bron: Brandweek


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.