PVR zorgt voor meer kijkers

PVR zorgt voor meer kijkers

De personal video recorder (PVR) blijkt volgens Amerikaans onderzoek juist meer kijkers en langere kijktijd te genereren in plaats van minder. Dat meldt Broadband TV News in de nieuwsbrief.

CBS, ABC, NBC, FOX, Warner Bros en UPN zijn tot de conclusie gekomen dat dankzij PVR’s mensen die anders niet zouden kijken nu een bepaald programma juist wel zien omdat ze deze op hun harde schijf hebben opgenomen. Ook gaat de kijktijd omhoog bij gezinnen die een PVR bezitten: in plaats van gemiddeld 5,1 uur per dag kijkt een PVR-gezin 5,7 uur per dag.

Voor adverteerders is het onderzoek minder positief. De aandacht voor commericals loopt drastisch terug. 90% van alle gebruikers slaat de commercial over. Maar 58% zegt de commercials wel te bekijken in de fast-foward stand en 53% gaat wel eens terug om een bepaalde commercial nog eens goed te bekijken.

Bron: Mediaonderzoek


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Over PVR gesproken, er zijn inmiddels steeds meer blogs die zich op dit onderwerp hebben gericht. Kijk bijvoorbeeld eens naar pvrblog.com.

    geplaatst op
  • Dat is voor de lezer van Venturo natuurlijk al oud nieuws. :) Die effecten op de duur van het kijken en op traditionele commercials waren al bekend. De effecten op de manier waarop men kijkt zijn eigenlijk veel belangrijker. En dat heeft weer vooral met de EPG te maken.

    geplaatst op
  • Leuk, maar in Europa hebben we niks aan dit soort onderzoeken.

    Wanneer komt de TiVo nou eens naar NL? Ik heb het helemaal gehad met die PDC codes en lullige 'blue-screen' invoer schermen.
    Ik wil ook een 'twee-weken-van-te-voren' TV-gids. En gelijk de mogelijkheid om met 1 klik iets op te nemen, of een heel seizoen. En als ik Philip Frerik's nieuwe verzprekink... euj *kuch* verrrrsprreking... wil horen, dat ik direct terug kan spoelen, terwijl ik 'live' kijk. Dit soort technologie bestaat al sinds 1997. En het wil maar niet naar Europa komen. Waarom?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.