Print als geheim wapen in B2B marketing

Als je wilt opvallen, dan moet je niet hetzelfde doen als al je concurrenten. Dharminder vertelt waarom dit ook geldt voor print.

8 november 2023, 07:00 1337 x gelezen

Dharminder Biharie (Draqqar) is business development manager. Hij helpt organisaties met groei op het gebied van marketing, sales en business models. In deze aflevering praat hij met Jerrel over direct mail en  print. Want in een tijd waarin iedereen inzet op digitale kanalen, kun je met print juist opvallen.

In deze aflevering praat ik met Dharminder Biharie over de rol van print in B2B marketing. In de content overload kan juist print een hele goede manier zijn om op te vallen.

Vragen die worden beantwoord:

  • Wat is direct mail precies en hoe werkt het?
  • Hoe kan direct mail bijdragen aan je marketingdoelstellingen?
  • Wat zijn de voordelen van direct mail voor B2B?
  • Hoe kun je direct mail personaliseren?
  • Hoe zorg je voor een goede copywriting bij direct mail?
  • Hoe kun je direct mail inzetten voor acquisitie?
  • Hoe meet je de effectiviteit van direct mail campagnes?
  • Waarom heeft print meer impact dan digitaal?
  • Hoe activeer je meerdere zintuigen met print?
  • Hoe bouw je sympathie op met direct mail?
  • Hoe val je op met creatieve print campagnes?
  • Wat is het effect van tastbaarheid bij print?
  • Hoe begin je met print marketing vanuit huis?
  • Hoe richt je je op de ideale klant met weinig data?
  • Wat is de kracht van print voor ‘near customers’?
  • Waarom heeft data zonder context geen waarde?
  • Hoe zorgt print voor maximale aandacht?
  • Hoe kun je print inzetten naast andere kanalen?
  • Hoe test je verschillende direct mail varianten?
  • Hoe meet je de impact van print campagnes?

Luisteren kan ook via Spotify, YouTube en Inbound4Cast.com.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!