Prinses Pecunia start weblog

18 januari 2006, 14:18

Prinses Pecunia start weblogPrinses Pecunia? Nooit van gehoord? Dat kan kloppen, Prinses Pecunia is het nieuwe karakter van verzekeraar Proteq. Ontwikkeld door reclame-bureau Doom & Dickson en online verder ontwikkeld en tot leven gebracht door Qi.

Op de characterblog prinsespecunia.nl voorziet de Prinses het Nederlandse volk op ludieke wijze van bespaartips. Uiteraard met een dikke knipoog over haar leven als prinses. Haar doel is om het Nederlandse volk prijsbewuster te maken en daarom legt ze in woord en beeld uit hoe je geld kunt besparen.

Het weblog is onderdeel van een ge?ntegreerde campagne. Online vormt het hart van de campagne en wordt verder ondersteund door traditionele media. Zo zijn er radiocommercials en wordt er geadverteerd in de landelijke dagbladen. Het weblog wordt ook gepromoot via een bannercampagne op landelijke en regionale nieuwssite’s.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    J. van Doorn

    Dit ging vooraf aan Prinses Pecunia …….

    Persberichten 2004

    13 september 2004

    Proteq Direct mede-aandeelhouder van pechhulpverzekering Route Mobiel

    Op vrijdag 10 september jl. tekende Direct Writer Proteq Direct uit Alkmaar een samenwerkings- en aandeelhoudersovereenkomst met Route Mobiel de initiatiefnemer voor een nieuwe pechdienst voor automobilisten. Met dit initiatief komt een einde aan de monopoliepositie van de ANWB.

    Route Mobiel, met als medeaandeelhouder Proteq Direct, start vandaag met een nieuwe pechdienst voor automobilisten. Deze dienst wordt voor de Nederlandse markt aangeboden met een buitenlanddekking als optie. Route Mobiel biedt hiermee het alternatief voor de Wegenwacht van de ANWB, die op deze markt al bijna 60 jaar een monopoliepositie inneemt. In samenwerking met Proteq Direct is een grootschalige campagne opgezet die ook vanaf vandaag start in de landelijke media en via tv en radio. Klanten kunnen zich aanmelden via een gratis 0800 telefoonnummer of via de website van Route Mobiel. Dit nieuwe initiatief voor pechhulp verhelpt pech sneller en goedkoper dan het bestaande alternatief. De prijs van de nieuwe dienst bedraagt 50 euro per jaar en is standaard inclusief woonplaatsservice. Ten opzichte van de ANWB betekent dit een prijsvoordeel voor de consument van ruim 40%. De jaarlijkse Route Mobiel dienst geldt per kenteken waardoor partners gratis pechhulp krijgen als ze in dezelfde auto rijden.

    Als direct writer en mede aandeelhouder in het initiatief van Route Mobiel kan Proteq Direct straks gebruikmaken van een nieuw klantenbestand met zo’n 250.000 nieuwe klanten. Gert Jan Fritzsche, directeur bij Proteq Direct: ”Doelstelling voor het eerste jaar is 250.000 nieuwe klanten binnen te halen. Dit nieuwe klantenbestand kunnen we natuurlijk perfect gebruiken voor cross-sell akties voor onze andere producten. Ook worden andere verzekeringen van Proteq Direct onder het label van Route Mobiel aangeboden. Op deze manier verwachten we een aanzienlijk deel van de consumenten aan Proteq Direct te kunnen binden.”

    Over Proteq Direct

    Proteq Direct is het directe distributiekanaal van het verzekeringsbedrijf van SNS REAAL Groep. Proteq Direct positioneert zich als Affinity verzekeraar en bewerkt daarnaast onder het Proteq Direct label de particuliere leven- en schademarkt.

    Onder het Dier & Zorg label biedt Proteq Direct een ziektekostenverzekering voor honden en katten en is hiermee marktleider voor dierenverzekeringen in Nederland. Efficiency en effectiviteit staan centraal in de bedrijfsvoering. Proteq Direct werkt vanuit Alkmaar en telt ruim 100 medewerkers.

    Over Route Mobiel

    Route Mobiel is een initiatief van Marc Schröder en Michiel Muller, voorheen verantwoordelijk voor het openbreken van de Nederlandse benzinemarkt met de keten van onbemande bezinestations Tango, en is een nieuwe goedkope en snelle pechdienst voor de particuliere markt. In het eerste jaar heeft Route Mobiel als doelstelling 250.000 klanten te werven en verwacht in 2005 winstgevend te zijn. In de eerste 5 jaar verwacht het bedrijf tot een marktaandeel van 10% te groeien. Voor de uitvoering van de pechhulp is een contract gesloten met Europ Assistance, een internationale dienstverlener met een regionaal netwerk van pechhulp servicebedrijven met 180 locaties in Nederland. Wereldwijd behoort Europ Assistance tot de top 3 dienstverleners in haar branche. Route Mobiel heeft in Nederland de beschikking over ruim 1000 pechhulp voertuigen.

    MARKT

    De markt voor pechhulp wordt reeds 60 jaar gedomineerd door de Wegenwacht van de ANWB. De Wegenwacht heeft momenteel bijna 4 miljoen leden. De jaarlijkse kosten van de Wegenwacht zijn de afgelopen drie jaar gemiddeld met ruim 6% per jaar verhoogd. De vergelijkbare dienst van branchegenoot ADAC in Duitsland is aanmerkelijk goedkoper. Route Mobiel richt zich vooral op de automobilisten die hun pechhulp hebben ondergebracht bij de Wegenwacht.


    15 februari 2006 om 21:29
    Wilfried

    Prinses Pecunia aast dus op de 4 miljoen leden van de koninklijke ANWB.


    15 februari 2006 om 21:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!