Postbank nieuwe site

21 januari 2004, 08:44

Postbank screendumpZie net dat de Postbank een nieuwe layout heeft.

Nu ben ik erg voor het KISS principe, maar dat betekent niet dat men niets aan vormgeving moet doen. Lijkt alsof dit op een zolderkamer is gemaakt. Zal zeker goed over nagedacht zijn, maar echt consistent met de postbank huistijl vind ik het niet. Wat vinden jullie?

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

13 Reacties

    Spungebrain

    Wat een rommeltje. Lijkt wel op de re-style zoals Planet News dat heeft gedaan.


    21 januari 2004 om 09:02
    dvdooren

    nee. alleen de kleurstellingen al. en dat is nog het meest eenvoudig. nee, heel wat handen van designers hier op mediafact zullen gaan jeuken


    21 januari 2004 om 09:18
    media

    Damn, welk bureau heeft dat werk opgeleverd? Het is zonder plaatjes en daardoor inderdaad een stuk sneller maar het snelheidsprobleem hadden ze toch ook op een andere manier kunnen oplossen? Waar is het merkgevoel? En hoe betrouwbaar komt een dergelijke site over bij de klant? Wat mij betreft een dikke onvoldoende maar wellicht is het een kwestie van wennen.


    21 januari 2004 om 09:23
    Edwin

    Postbank…..Brrrrrrr zou ik zeggen.

    Drama vwb homepage. Die teksten en links achter de hoofdnavigatie aan de linkerkant had toch ook wel anders gekund. Idem v.w.b. het laten opvallen van Internet Bankieren en Girotel. Heb gisteren ook nog geprobeerd om flink de gehele site te doorlopen, snelheid was slecht (wellicht inmiddels verbeterd). Positief aspect is de Service omgeving. Deze is sterk uitgebreid, heb twijfels echter over de toegankelijkheid hiervan.


    21 januari 2004 om 10:05
    Bas

    Als Postbank zijnde zou ik er totaal niet achter staan. Wat is er met de huisstijl gebeurd? OK, de kleur blauw komt ietsiepietsie terug inhet geheel maar toch… De hele site voldoet in mijn ogen totaal niet aan de umfelt die Postbank aan het opzetten is met de huidige campagnes. Volgens mij moet er eens een echt ontwerpbureau naar kijken.


    21 januari 2004 om 15:20
    Joey

    Ik heb begrepen dat de aanvragen extreem zijn toegenomen na dit herontwerp.

    Branding tot daaraan toe dus… maar ook de functionaliteit

    zou met ondersteunende vormgeving (beter) ondersteund kunnen worden imho.


    10 februari 2004 om 22:39
    edwin

    welke aanvragen bedoel je dan?

    M.b.t. mijnpostbank.nl lijkt me voor de hand liggend, want dit is wel structureel verbeterd.

    de laadsnelheid is nog steeds niet bijster goed te noemen. Hij ligt er ook regelmatig uit.


    11 februari 2004 om 10:58
    Joey

    Die laadsnelhied lijkt inderdaad een beetje instabiel. Tis nog steeds vignette natuurlijk 🙂 Het gaat om aanvragen vna producten en diensten. Tis ook maar hearsay natuurlijk.

    Maar van goede source.


    11 februari 2004 om 20:54
    Javel

    Jammer dat “Mijn Postbank” niet te gebruiken is vanwege de z e e r t r a a g e w e r k i n g !!!!!!!!


    28 februari 2004 om 11:01
    media

    Uit de Telegraaf van vandaag: “Klanten van de Postbank kunnen de komende tijd moeilijker bankieren via internet. De nieuwe pagina’s van de bank trekken veel bezoekers die bovendien veel langer blijven dan was ingeschat. De kans bestaat dat klanten daarom in een wachtrij terechtkomen, aldus een woordvoerder van de Postbank dinsdag.”

    Tsja, wat moet ik daar nu op zeggen?


    2 maart 2004 om 21:51
    edwin

    Ik was al eerder zeer kritisch op de nieuwe postbank.nl. Ik moet toegeven dat mijnpostbank.nl wel een sterke verbetering is. Maar ja, na de opstartperikelen, traagheid, nu dus weer wachtrijen. Is toch niet iets wat je van deze grootmacht mag verwachten. Los van de kosten die ze in rekening brengen voor dit soort diensten.


    2 maart 2004 om 22:44
    hajo

    MijnPostbank is gewoon (nog) een waardeloos produkt dat bij de (veelvuldige) storingen overboekingen zegt niet te kunnen uitvoeren, maar vervolgens toch uitvoert. In mijn geval één overboeking vier(!) maal. En ik moet zelf maar zien mijn geld van de begunstigde terug te krijgen………

    Shitbank!! Spijt dat m’n hypotheek er ook loopt, anders was ik echt al compleet weg.

    Mijn advies: gebruik (slordig) ingevulde overboekingsformulieren totdat het licht doorbreekt bij de hoge heren zakkenvullers. GRRRRRRRRRRRRRRRR!


    7 april 2004 om 19:52
    Evert Jan

    Visueel centrum, harmonie, en iconografie.

    Geen van deze ‘wetten’ zijn in dit ontwerp gehanteerd.

    Zouden ze weten wie Piet Mondriaan is?


    7 april 2004 om 20:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!